Waarom levert deze regen zoveel meer overlast in Nederland als in Duitsland

1 1/2 uur om Enschede uit te komen. Vervolgens over de grens geen enkel probleem en zijn de straten gewoon nat maar geen cms water er op. Zijn de regenafvoeren zoveel beter in D?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nederland bestaat uit aaneengeschakelde agglomeraties met provinciale wegen en knooppunten. In Duitsland heb je meer verspreide steden die met grote hoofdwegen zijn verbonden. In Duitsland is het dus per definitie beter doorstromen. Daarnaast is NL veel dichtbevolkter dan Dld. Er hoeft maar iets te gebeuren en alles staat vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In Nederland was de wolkbreuk erger omdat de storm vanaf zee kwam. Waar de wolk zich goed kon vullen met water.

In Nederland heeft deze wolk al zijn water geloosd en in Duitsland was er maar een beetje regen in plaats van een wolkbreuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Jelle;

Als er in der Heimat in korte tijd netzoveel regen valt hebben ze soortgelijke problemen, maar omdat het bij ons nu nieuws is wordt er extra aandacht aan besteed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem was/is juist dat het front bleef hangen. Als het gewoon doorgetrokken was, was er minder neerslag op één plek gevallen en hadden alle omringende regio's een beetje gekregen ipv 1 gebied alles in 1 keer.