Hoe komt het dat een stad als Rotterdam zich meer ontwikkeld dan andere steden?

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=794438

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Cru, maar waar: omdat de binnenstad van Rotterdam in WO II is platgebombardeerd. In de periode na de oorlog was er een enorme lap grond midden in de stad die naar moderne inzichten bebouwd kon worden. In bijvoorbeeld Amsterdam zou je nooit oude binnenstadpanden slopen om er een toren neer te zetten, maar in Rotterdam waren die oude panden al vernietigd.

En die ontwikkeling gaat ook door: een naoorlogs gebouw slopen om er weer iets veel moderners voor in de plaats te zetten stuit op veel minder weerstand dan het slopen van een 19e eeuws monument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik geloof helemaal niet dat dit waar is. In Amsterdam werken ze aan de zogenaamde Zuid-as, in Amersfoort is de Vathorst een van de grootste nieuwbouwprojecten uit de Nederlandse geschiedenis, in Utrecht worden hele nieuwe wijken uit de grond gestampt en de A2 bijna geheel ondergronds/undertunneled. Wat is er dan zo ontwikkeld aan Rotterdam?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof dat het gaat om die hoge torens uit het artikel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar het Stationsgebied, Laurenskwartier, Kop van zuid.. Nieuwe kuip etc. etc.
hm je kunt hier in Nijmegen wel een 150 meter hoge toren neerzetten maar dan is het de enige en steekt ie sowieso overal bovenuit.. Zo'n hele 'wie-heeft-de-grootste' competitie ontstaat alleen maar wanneer anderen eraan meedoen, en pas dan heeft het prestige
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met ontwikkeling? Economisch?

En in hoeverre moet je bepaalde "ontwikkelingen" zien als verbetering. Ik persoonlijk vind er weinig goeds aan ontwikkeling, op menselijk niveau" plaatsvinden in de Randstad.

En we zijn nog steeds mensen dus daar zou het om moeten gaan. Dat er weer de zoveelste haven uitgegraven wordt zegt "de mens" op zich in zijn krot in Rotterdam-Zuid niets natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen woorden maar daden mentaliteit:)

Ik werd in Rotterdam geboren, daar getogen, kwam op mn 18e naar Amersfoort, veel gewerkt op de Zuid-As, en Utrecht, ik ken het allemaal en het is heel mooi, fijne plekken om te zijn!
Maar Rotterdam blijft iets magisch houden..."Daar gebeurt het". Dat gevoel, wat in de jaren 60 in Londen hing, wat tegenwoordig in Berlijn hangt...Vol verschillende soorten verleden, een enorm zichtbare toekomst en een dynamisch leven, uit alle hoeken van de wereld komen 'we' daar samen.....
dat is wat je in Rotterdam ook vindt!