Wat is nou eigenlijk: zien is kopen?

Als je komt kijken, ben je dan verplicht te kopen?
of
Als je het ziet dan ben je verkocht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Het betekent dat het voorwerp dat te koop is en waarvoor je komt kijken, dusdanig mooi is dat het volledig aan de verwachtingen voldoet.
Dus je komt om te kijken of je het wilt kopen, en de verkoper garandeert eigenlijk dat je het ongetwijfeld zult kopen omdat het zo mooi is.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat je verplicht was dat als je het zag, dat je het zou moeten kopen. (ik was al bang voor een kat in de zak). Nu snap ik het tenminste!

Andere antwoorden (5)

Als je het ziet ben je verkocht wordt ermee bedoeld.

Het product is zo goed of mooi, dat je het niet kunt weerstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste.....! (hoopt men tenminste)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je met je ogen verleidt word om iets te kopen.
alles ziet er zo mooi of lekker uit in het echt. dat moet je gewoon hebben,
13 jaar geleden
het lijkt mij hetzelfde als wanneer je zegt; zien eten doet eten, zien roken doet roken enzovoort...
je ogen zijn meestal groter dan je behoeften maar doordat je het ziet wil je het ook, al dan niet onbewust.

Toegevoegd na 1 minuut:
en de eerste zin is vaak; als je iets breekt dan moet je t kopen... verder heb je absoluut geen verplichtingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat iets zo mooi is dat je het moet hebben. Je kunt geen weerstand bieden.