Wat is het maximale aantal huisdieren (honden, katten, etc.) dat je in Nederland per huishouden mag hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is dat niet geregeld. Ixit nooit meer in mijn tuin vanwege de herrie van de drie honden van de buren.

Antwoorden (3)

Dat is niet bij wet geregeld. Wat wel geregeld is, is dat je de dieren goed moet verzorgen. Is geregeld in de Gezondheids- en Welzijnswet dieren.

Verder hebben verhuurders van woningen vaak wel vastgesteld welke en hoeveel dieren je mag houden. Dit is geregeld, om overlast voor de buurt te voorkomen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat hangt er in de praktijk toch wel van af!
Een hond heeft méér impact dan een wandelende tak........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet jij bepalen, dat staat nergens in de wet.
Ga er wel van uit dat elk dier de nodige ruimte moet hebben, aan de hand daarvan kan jij goed inschatten hoeveel dieren je kan houden.