Winkels moeten vrij zijn in het bepalen of ze zondag open zijn.

In een debat moet ik voor deze stelling zijn, wie weet goede argumenten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

- In deze multiculturele samenleving is het niet meer vanzelfsprekend om zondagsrust voor te schrijven.
- Als het storend is zal de winkelier niet openen omdat hem dat zijn goede naam kost, als het niet storend is zal de winkelier wel openen omdat hem dat extra omzet oplevert.
- De klanten hebben een druk bestaan, vaak zijn het tweeverdieners met verplichtingen deels ook op de zaterdag. Die willen voor het winkelen graag kunnen uitwijken naar de zondag.
itsme
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ten eerste stimuleer je de vrije markteconomie. Een winkelier kan dan zelf inspelen op zijn cliëntele. In sommige steden in Nederland is het not done om op zondag open te zijn vanwege geloofsovertuigingen. Wanneer een winkelier dat wel zou doen, zou hem dat heel veel klanten kunnen kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- De klant heeft meer koopgelegenheid
- De winkelier heeft meer omzetkansen
- De winkelier kan zich onderscheiden van concurrenten
- Draagt bij aan ondernemersvrijheid