Hoe maak je iets aanhangig bij het college voor de Rechten van de Mens?

Dit naar aanleiding van iemand die gelijke prijzen wil voor mannen en vrouwen bij de kapper.
https://www.nu.nl/economie/6028864/discriminatie-bij-de-kapper-tarieven-straks-misschien-genderneutraal.html
Een vriendin kwam ook met de opmerking dat haar werkende partner dan ook veel langer verlof zou moeten krijgen bij hun zwangerschap en vroeg zich af hoe je zoiets voor het college brengt? Ben ook wel benieuwd nu
ik bedoel te zeggen dan zouden er toch veel zaken zijn geweest over zwangerschapsverlof bijv?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
paulus811
4 jaar geleden
Hoezo? Is die man ook zwanger dan? Als hij zo nodig vrij wil zijn tijdens de zwangerschap neemt hij toch gewoon vakantie op? Begrijp niet zo goed waarom een werkgever daar voor op moet draaien.

Antwoorden (1)

Daarvoor moet je contact opnemen met het College voor de Rechten van de Mens. Het College luistert dan naar je verhaal en denken mee over wat je kunt doen. Soms verwijzen ze je door naar een andere instantie die je kan helpen.
Ze zullen je ook laten weten of het mogelijk is om je klacht te laten toetsen door het College aan de wetgeving over gelijke behandeling. Ze leggen dan ook de klachtenprocedure aan je uit.
Via de site van het College kan je rechstreeks je melding doen.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
snap ik vandaar mijn toelichting