Nemen mensen onbewust ´manieren´ over van andere mensen?

Kopiëren wij ( onbewust dus ) bijvoorbeeld woordgebruik,klank en/of bewegingen van andere personen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat doen we.

Afhankelijk van je achtergrond noem je dat sociaal gedrag, empathisch gedrag, of spiegelneuronen.

Het is belangrijk in de sociale omgang om je op de ander te richten. Je ziet dat goed bij mensen die met elkaar in gesprek zijn en het goed kunnen vinden: die nemen vaak onbewust elkaars houding over.

Er zijn zelfs beïnvloedings- en verkoperscursussen waar je leert om expres dezelfde houding aan te nemen als de ander, om de ander het onbewuste gevoel te geven dat jij net als hij bent.

Dus: ja, we nemen andermans manieren over, zowel bij direct contact als in de openbare ruimte.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja natuurlijk is dat zo
als je in een ander land gaat wonen (als kind) nou ,voor dat je denkt heb je de zeden en gewoonten overgenomen
alles is normaal hoor anders ga je niet mee met de rest
natuurlijk neem je over wat je wil
ik zag (ergens tijdens mijn vele reizen) iemand zich wassen in de keuken en spugen dat neem ik niet over misschien anderen weer wel.