Ik heb een prachtig stel fotoalbums gevonden van een familie. Hoe kom ik aan meer info over die familie ?

Het zijn een stuk of wat albums. Met alleen maar zwart.wit foto’s. Ik weet de naam van de man en vrouw. Weet dat de man overleden is. Maar misschien kan ik wel familie vinden. Heb een advertentie geplaatst op Marktplaats, maar geen reactie. Waar ik ik meer info vinden over die personen ?

Toegevoegd na 2 uur:
hierbij dus een foto. Het gaat op het echtpaar Lien en Klaas verkade.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Amadea
11 jaar geleden
Plaats een oproepje in de Libelle en de Margriet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Upload hier anders eens een foto.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prachtig mooi zeg!! Dan heb je vast iets heeeel moois in je bezit met deze fotoboeken. Er zullen toch echt mensen van de familie zijn die de boeken zullen koesteren. Ik kan je helaas niet verder helpen maar met alle tips gaat het vast lukken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie antwoorden heb je al dus geef ik een +
dat is ook al iets hé ;-) Liefs, Succes en Big Smile van me

Het beste antwoord

Op internet is nog wel meer informatie te vinden:
De volledige meisjesnaam van Lien luidt Engelina Seekles. Zij werd geboren op 29 november 1912 in 's-Gravenhage, en overleed op 7 december 2004 in Lelystad (92 jaar oud). Op 18 maart 1931 trouwde zij in Amsterdam met Klaas Verkade, werkman van beroep. Zij kregen een zoon, Maarten Verkade (dat moet de peuter haast wel zijn).

Deze Maarten Verkade zal, als hij nog leeft, waarschijnlijk achter in de zeventig zijn. Een pasfoto van toen hij een een jonge man was voeg ik toe. Zou hij actief zijn op internet?

Toegevoegd na 16 minuten:
Hier is haar grafsteen: http://www.online-begraafplaatsen.nl/zerken.asp?command=showgraf&bgp=153&grafid=93847&char=S, waaruit blijkt dat ze niet opnieuw getrouwd is geweest.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt je huiswerk goed gemaakt zeg, dat verdient een +
en ook nog... Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ goed gevonden zeg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jezus joh..!!! Dit is geweldig..en zeker ook die jongen die je er onder gezet hebt, want daar heb ik ook tal foto’s van. Ik geloof dat ik zo perplex ben dat ik niet eens normaal kan schrijven…hahaha...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb die boeken dit jaar in Lelystad gekocht. Dus dat verklaard het al een heel klein beetje…maar pfff….zou die man dan toch overleden zijn maarten...en al zijn en de persoonlijke spullen van zijn ouders daarom daar hebben gelegen…? Jeetje nu kijk ik gelijk heel anders naar die Maarten. Want het viel mij op dat hij wel erg vaak op de foto’s stond, maar nooit in de gaten gehad dat het hun zoon zou kunnen zijn. Gossie…ik zou je natuurlijk het liefst even de hand willen schudden voor deze info…dus eh…bij deze !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben al bezig een zekere PJ van de Burgt te mailen. Die heeft een stamboom van seekles. Hopelijk kan die mij verder helpen. Denk dat het graf van Klaas al geruimd zal zijn. Nogmaals bedankt !!! Geweldig !! Maar hoe kom je aan die foto van die jongen, Maarten.

Andere antwoorden (4)

Als je weet waar ze woonden, kun je bij die gemeente vragen naar eventuele nakomelingen.
Wanneer de gemeente jou het adres niet mag geven ivm de privacy, kun je vragen of zij contact op kunnen nemen met de nakomelingen.
Je zou ook een advertentie in een groot landelijk dagblad kunnen plaatsen, maar dat kost natuurlijk een paar centen, en resultaat is nooit gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet waar ze woonden, in Amsterdam. Heb zelfs de straatnaam nog gevonden. Maar die man is sinds 1969 overleden. Dus dat wordt lastig. Maar ik kan natuurlijk de gemeenten mailen en vragen of zei iets weten.
je kunt hun namen googlen.
je kunt ook een foto op facebook zetten, met de vraag of iemand die personen kent, of wil helpen zoeken
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Namen heb ik al gegoogled. En met verbazing niets gevonden. Dacht ook dat iedereen wel te vinden zou zijn.
Als er ooit een stamboom van een der familieleden is gemaakt, dan kun je hun namen misschien vinden via bijvoorbeeld Genlias.
Als het een niet veel voorkomende achternaam is, kun je de naam ook via de telefoongids proberen te zoeken. Je hoeft niet per se een plaatsnaam in te vullen. Misschien komen er op die manier mensen met dezelfde achternaam uitrollen, die je kunt opbellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie antwoorden heb je al dus geef ik een +
dat is ook al iets hé ;-) Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oeps voorgaande reactie hoorde bij de reacties op de vraag zelf.
Maar de + was wel degelijk ook voor jouw antwoord bedoeld hoor ;-) Anyway, Have Fun Any Way!
Zet het hele verhaal met wat foto's op Facebook en vraag of je vrienden het willen delen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb niet zoveel vrienden..en al helemaal niet in Amsterdam en omstreken.