Waarom worden graven naar verloop van tijd geruimd en liggen er bij bijvoorbeeld kerken en andere begraafsplaatsen graven van 100den jaren oud?

En hoe wordt men geruimd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In verband met ruimtegebrek kan men graven op de meeste begraafplaatsen alleen nog huren en niet meer kopen. Graven worden, zodra de huur niet meer betaald wordt op een gegeven moment geruimd, zodat er weer een plekje vrij komt voor een andere overledene.

Vroeger was het heel normaal dat de meer welgestelden een graf kochten. Deze graven blijven dus in principe voor altijd bestaan en worden niet geruimd.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik het niet mee eens. Als je in een huurgraf ligt en jij wil wel huur betalen maar de andere twee die er boven liggen niet dat worden ze alle drie geschut. Je kan dan wel de persoon opnieuw laten begraven maar de kans dat je meerdere personen door elkaar heb is groot.

Andere antwoorden (2)

Bij het ruimen worden alle menselijke resten herbegraven in een collectief graf als je nog van een graf kan spreken dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger kon men een graf kopen, maar tegenwoordig huurt men meestal een graf voor 10, 20 of 30 jaar. Na elke periode die verstrijkt, bestaat de mogelijkheid om de huurperiode te verlengen.

Toegevoegd na 1 uur:
Bijgaande bron geeft wat meer informatie over het ruimen.