wat is nu eigenlijk het verschil tussen stoned of high zijn? en waar is dat gevoel mee te vergelijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.8K

Het beste antwoord

Ik sluit me aan bij Rose.

Stoned ben je erg relaxed en kalm. Zelfs zo ver dat je de moeite eigenlijk niet wilt nemen om naar het toilet te gaan. Maar dat geeft niet, op dat moment. Je bent minder spraakzaam en bent vaak op enkele dingen gefocussed. Je kan moeite hebben met het volgen van een gesprek, maar eerder met het deelnemen aan een gesprek. Je vind alles wel best zo. Muziek kan je heel erg ontspannen op zulke momenten en je bent er gewoon niet meer helemaal bij. Je gedachten kunnen alsnog wel een redelijk actieve reis maken, maar lichamelijk ben je passief. Een fijne staat om bv. een film te kijken, want je zit wel prima zo.

High is vooral dat je behoorlijk zin hebt om dingen te ondernemen die je interesse prikkelen. Je krijgt energie, je gedachten en creativiteit worden uiterst gestimuleerd. Muziek kan een bepaalde hypnotische werking krijgen, vooral als een een lekkere continue kadens in zit. Sommige kleuren kan je als helderder of meer gedefinieerd gaan ervaren. Gesprekken met mensen in de zelfde staat van geest raken way out of control. Een lekkere filosofische bui zit er dan soms wel aan te komen. Gesprekken met mensen met een reguliere staat van geest zijn ook onverminderd interessant, want je bekijkt nu dingen soms net even vanuit een ander perspectief. Dit kan overigens ook licht voer voor paranoia vormen, want je gevoel zegt dat die mensen keihard aan je merken dat je staat te spacen. Enthousiasme wordt zeker versterkt. Een fijne staat voor op een festival of op een gezellig feest, want je energie is onverminderd aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stoned zijn is een lui loom ontspannen gevoel, terwijl high zijn meer het geestverruimende effect beschrijft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb geen idee waar ik het mee zou moeten vergelijken, de effecten lijken uiteindelijk op niets dat ik ken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ter info:

' Van de werkzame stoffen in hasj en wiet zijn THC en CBD het belangrijkst. De Cannabis Sativa bevat vooral THC (= tetrahydrocannabinol ). De Indica bevat naast THC ook wat meer CBD (=cannabidiol).

De effecten verschillen: een hoog THC gehalte geeft een high opgewekt, fantasieprikkelend gevoel terwijl cannabis waarin naast THC ook voldoende CBD zit meer een stoned, soms sloom makend effect heeft. De CBD maakt je armen en benen zwaar. Sterke en zwaar aanvoelende wiet bevat veel THC en voldoende CBD. Cannabidiol werkt kalmerend en angstremmend en vermindert de kans op psychosen na blowen.

Hoe minder CBD in verhouding tot de THC, des te meer kans op angst en onrust. Mensen die angstig en paranoia worden van wiet, kunnen verwachten dat zij van buitenlandse hasj met meer CBD rustiger blijven. Nederhasj bevat weinig CBD. Wiet met veel THC zonder CBD zou je "paranoiawiet" kunnen noemen.'