Hoe kan het dat een bovengemiddeld aantal van de bewoners van de Blauwe Zones zo oud wordt?

Het gaat hier om

- het Italiaanse eiland Sardinië
- de Japanse eilandengroep Okinawa
- de Amerikaanse religieuze gemeenschap Loma Linda, Californië
- ￴Nicoya, een schiereilandje van Costa Rica.

Ik las dit laatst bij de tandarts en vroeg het me af. Is de lucht er zo schoon, het klimaat perfect...? Waar ligt het aan? En zijn er nog meer Blauwe Zones?

Toegevoegd na 11 minuten:
Een bovengemiddeld aantal van deze bewoners wordt zeer oud bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik kan daar zelf geen antwoord op geven maar heb wel het volgende voor je gevonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze eten minder.
Ze eten meer gevarieerd.
Ze eten gezonder.
Zijn bewuster met hun voeding bezig.
Consumeren meer antioxidanten en omega-3.
Doen meer aan beweging (ook op hoge leeftijd)
Denken positiever.
Maken gebruik van technieken als stressbeheersing en meditatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ding hebben ze volgens mij gemeen.
wanneer er iets niet goed gaat of juist wel goed gaat .
ze berusten daarin en geloven in een hogere macht!!!
Dus geen stress.