Is het maken van een virus of trojan verboden?

En als dat niet zo is: Is het verkopen van een virus, trojan en/of lekken in software verboden?

Toegevoegd na 12 minuten:
Het is NIET zo dat ik dit zelf zou doen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

het is niet verboden om virussen te maken maar wel om iemand ermee te besmetten volgens de nederlandse weg

Toegevoegd na 14 seconden:
wet*
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet verboden om virussen te maken, wel om iemand anderser mee te besmetten, dan pleeg je zo gehete Computervredebreuk wat strafbaar is.

(De maximale straf voor computervredebreuk is 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vierde categorie (in 2012: 19.500 euro of 14.000 dollar).