Onze Indiase onderburen hebben een kindje gekregen. Ze zijn nu al dagen aan het "loeien". Waarom is dat? En houdt het ook weer op?

De mannen "loeien" af en aan de halve ochtend en middag. Het geluid dat ze maken (met hun stem) klinkt ongeveer als een sirene. We worden er inmiddels een beetje Gallisch van. Is het de Indiase variant van een slaapliedje? Zijn het gebeden? Is het tijdelijk? :\

Ik zou het ze ook zelf kunnen gaan vragen natuurlijk, maar ik ken ze niet persoonlijk en wil ze ook niet storen met een rare vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Ze doen een koe na. En een koe is een heilig symbool in India. In de koe zit een heilig persoon, denken ze die voor geluk/vrolijkheid zorgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien willen ze de boze geesten bij het kindje weghouden en maken ze dat lawaai om die geesten te verdrijven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wanneer er een baby geboren is, voltrekt een priester een speciale gelegenheid, waarbij hij bidt om gezondheid en welzijn voor de moeder en het kind. Tien dagen na de geboorte krijgt een baby tijdens de plechtigheid zijn naam, en wordt de horoscoop van het kind nagetrokken; die laat de stand van de sterren en planeten zien ten tijde van de geboorte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf vragen is wel de snelste manier ("Goh, het viel me op dat... Gefeliciteerd!... Enne... vertel eens...").
Wat mij opvalt is dat veel culturen hun eigen manier hebben om het uit te schreeuwen van vreugde of iets dergelijks (kijk alleen maar naar het verschil tussen 'Hollands' geschreeuw en het 'gejodel' dat je vaak bij Marokkanen hoort).
Dus misschien is dit 'gewoon' hun manier van schreeuwen, misschien is het een ritueel. Als het een soort geboorteritueel is: vaak duren die 10 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip! Gewoon vragen! De geboorte van een kind is een uitgelezen gelegenheid om een ongedwongen praatje met je buren te houden. Wie weet wat je nog voor leuks over hun cultuur te weten komt.