Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan en mag een regering in tijd van nood,een land van het gehele internet afsluiten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Omdat ze in Amerika met een wet bezig zijn,waarin president Obama dat recht krijgt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
825

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is duidelijk dat de overheden met het twitteren in hun maag zitten. Vroeger kon onwelkom nieuws dat zich via kranten, radio en TV verspreidde nog eenvoudig geblokkeerd worden maar twitternieuws verspreidt zich snel en ongecontroleerd.
De regering zal in geval van nood het internet dan kunnen en mogen afsluiten.
Ik ben bang dat dat gelijk staat met het dempen van de put als het kalf al verdronken is. Zodra een gerucht verspreid is zal men er alles aan doen om het te verifiëren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bovendien is er geen betere bevestiging van een gerucht dan wanneer het internet wordt afgesloten.
Het enige wat misschien nog tegen wordt gehouden zijn snelle banktransacties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee dat mogen ze niet omdat zij daar niet over beslissen enkel telenet ofzo kan dat doen maar zij mogen dat dan weer niet van de regering dus kunnen ze dat niet
internet kan enkel afgesloten worden als je je rekeningen niet betaald of het bij toeval uitvalt

Toegevoegd na 36 seconden:
dus hoef je niks te vrezen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk als daar een hele maar dan ook een hele goede reden voor is wel
maar ze moeten er wel rekening mee houden dat dan de hele economie van hederland op zijn gat ligt
dus ik denk dat dat nooit zal gebeuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Bij een noodtoestand kunnen er noodwetten worden afgekondigd, waar opeens alles verboden kan worden.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Het klinkt logisch dat als iets bij wet wordt vastgelegd, dat het dan dus is toegestaan.

De vraag is alleen of het in strijd is met de grondwet. Ik kan me echter niet voorstellen dat dit gebeurt zonder dat dit uitgebreid wordt uitgeplozen, ga er maar van uit dat het zo zal gebeuren en dat dat legaal is.
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding