Wat is een gebruikelijk bedrag om kado te geven aan een bruidspaar ?

Als het gaat om oud studiegenoten met wie je alleen nog contact hebt op feesten van vrienden en bij wie je 's avonds op het feest mag komen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moderators is dit niet vragen naar persoonlijke mening? hup weg met die vraag!

Het beste antwoord

Toen wij een bruiloft gaven ( avond ) kregen we gemiddeld 25 euro per stel. Alleenstaanden de helft of 15 euro.
Mijn dochter gaf een trouwfeest voor de hele dag (inclusief maaltijden en zelfs voor wie het wilde overnachting en ontbijt ( grote tent / deels pension/ deels hotel v.d. ouderen) zij kreeg gemiddeld 30 euro per stel.
Bij bruiloften van collega's lappen we standaard ( van beide kanten) 12,50 voor een normale bruiloft en 15 als het met eten is p.p.
Ik hoorde van een broer (gaf kortgeleden een diner i.v.m. een bruiloft, dat de mensen gemiddeld 30 euro per stel hebben gegeven.

Ik ben een beetje verbaasd over de bedragen die ik hier lees. Ik ken alleen zulke bedragen van heel close vrienden, of als mensen met het hele gezin komen aanzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik zou zon 35 euro doen.
Mooi bedrag vind ik dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50 euro zou ik zeggen, maar belangrijker is nog, wat kan
je missen , als het voor je moeilijk is, dan mag het ook
wel minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen tussen de 20 en 40 euro het ligt eraan hoeveel je kan missen. Bij mijn bruiloft was dit wel het gemiddelde van nabije familie en vrienden kregen we meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen wij zelf trouwden kregen we meestal iets tussen de 15 en 25 euro.,
ooms en tantes gaven vaak wat meer.
13 jaar geleden
Wij geven standaard voor alleen 's avonds 50 euro, en overdag 100 euro.

Toegevoegd na 23 seconden:
Overdag = voor de hele dag dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een gebruikelijk bedrag bestaat niet echt m.i.
het is wat je ervoor 'over' hebt, kunt missen.
dat kan tussen de 10 en 100 euro liggen.
mogelijk is 25 euro een aardig bedrag
en zit je goed bij kas het 2- tot 4-voudige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50 euro is op de bruiloften waar ik geweest ben wel gebruikelijk, maar dat zijn dan wel mensen die ik familie of vrienden noem. Als het slechts "vrienden" op afstand zijn, die je slechts af en toe ziet zonder andere reden dan dat je toevallig allebei op hetzelfde feestje bent, zou ik het wat minder maken. 20 of 30 euro is ook leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen s´avonds mag komen 25/35 euro.

Mag je heel de dag komen zeker 50/100 euro.