Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Dan moet je lucide gaan dromen!

Toegevoegd na 36 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wakker proberen te blijven tijdens de droom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blocnote en pen naast je bed leggen, en zodra je wakker wordt, zoveel mogelijk van je droom opschrijven.
Als je eerst opstaat en gaat 'scharrelen' zakt de droom voor een groot deel weg, is mijn ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat je in slaap valt, gewoon een paar keer in je zelf herhalen dat je die avond gaat dromen.
Dan, als je wakker wordt, even blijven liggen en eens denken wat je gedroomd hebt. Desnoods opschrijven wat je je herinnerd.
Als je helemaal niks herinnert, kan je ook proberen om wat langer te gaan slapen, want met te weinig slaap kom je soms niet tot dromen toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je wakker wordt meteen de buren bellen maakt niet uit hoe laat, en je droom vertellen. Grote kans dat ze je voor idioot verklaren en het tegen iedereen in de buurt vertellen, en je je droom bij de bakker weer te horen krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wakker wordt, probeer dat dan rustig te doen door niet gelijk uit bed te springen en naar de douche te rennen. Blijf nog even liggen (liefst met je ogen dicht) en denk aan je droom, zonder invloeden van buitenaf (als je gelijk begint rond te kijken dan word je afgeleid, bijv. 'Oh, ik zie dat de zon schijnt, misschien kan ik vandaag dan eindelijk mijn nieuwe jurkje aan..' en voor je het weet is je droom vervlogen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand vroeg me ooit :droomt U in kleur of in zwart-wit.
Ik kan me soms flarden herinneren van een droom ...maar op deze vraag kon ik geen antwoord geven of begon toch te twijfelen.
Nu ik stelde me die vraag voor het slapen:en 's anderendaags wist ik het :kleur.


Het beste is onmiddellijk zoveel mogelijk opschrijven bij het ontwaken ... zelfs dan ben je al heel veel kwijt...maar toch die flarden die je opschreef zal je onthouden.
En als je dit regelmatig doet zul je soms werken dat sommige dromen iets episode-achtig hebben.

Het alleen de laatste droom voor het ontwaken die je je best herinnnerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand kan zich alle dromen herinneren. Het dromen is een soort verwerkingsproces van de dagelijkse doorgestane emoties, angsten, blije dingen als..verliefd zijn, spanningen enz.

Als je 'geluk' hebt, herinner je je 's morgens één van de laatste dromen van de afgelopen nacht.

Besef echter wèl dat er vele tientallen aan vooraf gegaan zijn waarvan je niets meer weet.

Maar..eigenlijk moet je niet willen wat jij wenst..dromen hebben namelijk een groot nut.

Zoals ik hierboven al aangaf is het een verwerkingsproces van dagelijkse ervaringen, emoties enz.

Een mens heeft daarom een 'ingebouwde droomvergeter' om het zo maar te noemen.

Indien men alles wat men droomt zou onthouden, dan raakt de psyche overbelast en ontstaan er psychische ziektes.

Wil je dat nochtans riskeren om je dromen te herinneren, maak dàn 's nachts je partner wakker, zodra je uit een droom ontwaakt.

Heb je nog geen partner..bel dan een vriend of vriendin op en vertel je droom aan hem/haar.

Ik ben echter zeer dankbaar dat mijn echtgenote dat niet bij mij doet. Begrijp je wel?


Groet, Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding