Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zouden organisatoren van grote evenementen niet beter beveiligers kunnen inhuren in plaats van politie?

De politiebond geeft aan dat de politie zo vaak wordt ingezet bij grote evenementen, dat ze onvoldoende capaciteit heeft voor het gewone werK: op straat, in de buurt.
Zouden grote evenementen dan niet beter beveiligers kunnen inhuren en de kosten door berekenen in de tickets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
783

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker. Dat wordt bij bv grote voetbalwedstrijden ook wel gedaan. Nadeel daarbij is dat een beveiliger niet dezelfde acties mag ondernemen als de politie. Je zal dus altijd politie ter plekke moeten hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is ook precies wat er al gebeurt, veel evenementen worden beveiligd door particuliere bedrijven, blijft natuurlijk wel over dat de politie uiteindelijk de eindverantwoordelijkheid draagt voor jou en mijn veiligheid, Dit komt ook omdat zij bevoegdheden hebben die een particulier bedrijf niet heeft. Kijk bijvoorbeeld naar risicowedstrijden in het voetbal waarbij de ME ingezet moet worden, dit kan je niet aan particulieren overlaten omdat zij niet de bevoegdheid hebben zo op te treden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan en dat doen ze ook al. Uiteraard zou de prijs worden doorberekend in de ticketprijs. Ik vraag me af wat dat voor gevolgen zou hebben voor de bezoekersaantallen en het rendabel krijgen van festivals.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding