Als ik naar n andere woonplaats verhuis.....

Kan ik dan huisarts etc in huidige woonplaats houden? Zo ja,voor hoeveel km kan dat? Vroeger mocht er niet meer dan 50km tussen zitten maar dat zal wel veranderd zijn na 23jr!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34K

Het beste antwoord

Deze vraag moet je stellen aan je ziektekostenverzekeraar. Die bepaalt hoe de regio van de huisarts is afgegrensd. Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen mogelijk zijn.
Maar ook je arts zelf kan daarin een stem hebben, ivm huisbezoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

overleg met je huidige huisarts. Ik kan me voorstellen dat die er niet op zit te wachten met een spoedgeval 's nachts of met sneeuw en ander rotweer 40 km te rijden om je te zien
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huisbezoek doen huisartsen natuurlijk niet bij zo'n grote afstand. Bij sommige huisartsen kan je wel ingeschreven worden als patiënt als je ver weg woont, maar kom je dan alleen niet in aanmerking voor huisbezoek.
Dat is inderdaad veranderd. Je moet het de huisarts en tandarts zelf vragen. In veel gevallen kan je de artsen blijven behouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na mijn verhuizing naar Groningen heb ik nog jaren lang mijn oude huisarts in Zwolle gehouden. Was geen probleem, echter handig voor mijzelf was het niet.

Het kwam allemaal voort uit de gedachte dat je normaal gesproken toch niet zo vaak een bezoek aan de huisarts brengt. echter die keer dat je de arts wel wil zien, heb je onnodig veel reistijd. Tip is dus toch, om gewoon op bezoek te gaan naar een nieuwe huisarts.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je bent vrij om een huisarts te kiezen. De huisarts is vrij jou te weigeren (omdat hij geen snelle en adequate hulp kan toezeggen) op grond van bereikbaarheid. Dus lijkt het mij verstandig om e.e.a. met je huisarts te overleggen. In geval van spoedhulp zal je toch verwezen worden naar de dichtsbijzijnde artsenpost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan als beide partijen akkoord zijn. Echter zoals al werd aangegeven kan het zeker in het geval van een huisarts handig zijn om iets in de buurt te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal van plaats tot plaats verschillen en ook afhankelijk zijn van de huisarts.
Een paar jaar geleden ben ik verhuisd en mijn nieuwe adres scheelt maar 6 km. met mijn oude, na een jaar kreeg ik bericht van mijn oude adres dokter dat je met een jaar wordt uitgeschreven omdat hij problemen had met de afstand.
Nu heb ik dus een nieuwe arts in de plaats waar ik woon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf zou ik er voor kiezen dichtbij de huisarts te wonen
en ja, met woonplaatsverandering zit dat er toch wel in.
lees dit pfd stuk er eens op na.
je weet nooit welke situaties zich voordoen in je leven immers.
[PDF]
Een andere huisarts kiezen: informatie voor patiënt en huisarts

Toegevoegd na 1 minuut:
dat pdf stuk vindt je hier
[PDF]
Een andere huisarts kiezen: informatie voor patiënt en huisarts
http://www.google.nl/search?q=maximale+afstand+huisarts+pati%C3%ABnt&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Toegevoegd na 1 minuut:
de bron:

Toegevoegd na 2 minuten:
lukt me niet de bron met http te laten beginnen
maar dat staat wél in het stukje.
succes ermee.