Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom maken sommige mensen in by zyn van anderen,belachelijk??en lachen ze er nog om ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Het is een kunst om in te schatten waar humor ophoudt en waarneer het vervelend wordt. En sommige hebben moeite mee om die grens te bepalen, ongeacht aan welke kant je staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het zo, dat mensen die lachen om negativiteit, zelf veel ondergrondse onverwerkte emoties hebben zitten.

Meestal zijn dat de mensen die eigenlijk eens bij zichzelf binnen moeten kijken waarom ze zo'n plezier hebben in andermans verdriet.

Uiteindelijk denk ik dat mensen die lachen als het gaat om het belachelijk maken van een ander, eigenlijk een enorm minderwaardigheids complex hebben, en proberen zichzelf beter te voelen door middel van de ellende van een ander.

Dan lijkt het tenminste nog alsof zij zich goed voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een vorm van jaloezie. men denkt vaak dat men beter bent dan een anderen en vergeten dat iedereen gelijk is. iedereen maakt fouten en ze vergeten dat ze zelf ook fouten maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je vraagt waarom ze zichzelf in bijzijn van anderen belachelijk maken?

Vaak is het een vorm van onzekerheid, waarbij het gek doen een positieve feedback geeft (Er wordt gelachen) en mensen zich minder onzeker voelen. Dan hoeven ze zichzelf niet te tonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een natuurlijk onderdeel van de veelheid van handelingen en reacties in een samenleving (groep) met als doel de eigen status te verhogen. Dat zie je bij mensen en mensapen.
Vaak zijn het diegenen in de onderste lagen van de hiërarchie die het hardst naar beneden trappen.
Eigenlijk wijzen dit soort 'plagers' naar zichzelf en zeggen: "ik vind mezelf niks maar heb iemand gevonden die ik nog minder vind!"
Het is vaak zéér de vraag of ze gelijk hebben.
En al hadden ze dat!

In zekere zin kun je die mensen niets verwijten omdat het natuurlijk gedrag is, dat al bij kinderen wijd verbreid is.
Je kunt ze in zoverre wèl iets verwijten, dat ze deze kinderfase nooit ontgroeid zijn en géén inzicht hebben gekregen in hun eigen persoonlijkheid en dat wat hen onbewust drijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze willen hun eigen onzekerheid camoufleren door anderen mensen belachelijk te maken.
Het kan zijn dat andere mensen er om lachen omdat ze bang zijn om zelf het volgende slachtoffer te worden van zijn/haar opmerkingen ,dus doen ze liever mee .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je jezelf belachelijk maakt, ontneem je het een ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding