Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je je stem anders laten klinken ?

Mijn ervaring is dat mijn stem bij enkele naasten irritant over komt Zij zeggen dit weleens maar van vele anderen hoor ik daar niets over.Misschien omdat zij dit niet durven ). Kan je je stem trainen waarbij je ook niet elke keer tijdens het praten grotendeels met hoe je stem klinkt bezig bent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Tuurlijk kun je je stem trainen, daar hebben ze logopedisten voor in het leven geroepen :)
Vaak kunnen die je heel goed helpen met een probleem met je stem.

http://www.carrieretijger.nl/beroep/gezondheidszorg/paramedisch/logopedist
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt met logopedie je spreekstem verbeteren.
Spreken moet je doen op een aangename hoogte, en met voldoende ademsteun en goed articulerend. Soms, als een mens niet zo zeker is van zichzelf, kan een stem een ""zeurklank"" krijgen. Je kunt eraan werken om dat te voorkomen.

Een stem doet erg veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe je stem klinkt, heeft veel met je manier van ademen te maken.
De beste manier om je stem helder en pittig te doen klinken is een diepe ademhaling vanuit de buik.
Je middenrif biedt steun en er is ruimte voor resonans.
Zo'n diepe ademhaling is niet alleen goed voor de klank en de kracht van je stem. Je lichaam neemt ook meer zuurstof op en het helpt je kalm te blijven in lastige situaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding