Waarom laat Unilever steeds vaker zien welke producten ze maken? Dit deden ze vroeger echt nooit.

Waarom zouden ze dit ineens gaan veranderen? Vroeger bleef het merk Unilever buiten schot als er een product een slechte naam kreeg.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor zover ik heb begrepen is het een reactie op de gedachte dat A-merken en huismerken uit dezelfde fabriek komen, en dus gelijkwaardig zijn in kwaliteit. Door Unilever als aanbieder van A-merken (en alléén A-merken) te posteren, wordt die gedachte omgedraaid. Bovendien wordt het goede imago (van bijvoorbeeld Calvé Pindakaas) via Unilever overgedragen op andere Unilever-producten. Je hebt gelijk dat er ook een risico aan kleeft als een merk een slechte naam krijgt. Maar blijkbaar was men bereid de nadelen van naamsbekendheid, ten opzichte van de voordelen op de koop toe te nemen.

Ik denk dat het te maken heeft met de moeilijke tijden waarin we ons bevinden. Waarom zou je je naam schuilhouden, terwijl wat extra publiciteit alleen maar in je voordeel werkt? Het viel mij vorig jaar in Egypte op, toen ik tv keek en zag dat ze daar heel veel produkten van Unilever gebruiken. Allemaal bekende merken, maar zelfs ik had geen flauw idee dat het uiteindelijk om producten van Unilever ging. Extra publiciteit moet je nooit afslaan.