Hoe kom ik aan de Arbo-regelingen voor dierenasielen en pensions?

Voor de opleiding Honden- en kattenbesluit moet ik opschrijven welke arbo-regelingen gelden in het bedrijf waar ik werk. Echter Is dit een kittenopvang vanuit huis en niet echt een bedrijf. Er zijn dus geen regels vastgelegd. Hoe kan ik, zonder de hele arbowet op te schrijven, de belangrijkste regels opnoemen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eigenlijk is de hele Arbowet van toepassing. Deze criteria vond ik op een site van een dierenartsenpraktijk: "Elk bedrijf heeft een inspanningsverplichting om zorg te dragen voor een gezonde, prettige en veilige werkomgeving voor de medewerkers. Dit gebeurt mede door een contract af te sluiten met een gecertificeerde Arbo-dienst en het (doen laten) uitvoeren van een periodieke risico-inventarisatie en –evaluatie (RIE) en adequate ziekteverzuimbegeleiding." Dit is zo'n beetje de Arbowet in een notendop...

Bronnen:
http://www.knmvd.nl/uri/?uri=AMGATE_7364_1...

Als je weet onder welke CAO je valt, dan zit daar ook het onderdeel ARBO onder. Je leerbedrijf zal dit mogelijk wel weten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100