Wat kunnen de consequenties zijn van een VVD PVV CDA regering voor de positie van Nederland in de internationale arena?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal een flinke klus en taak zijn voor de nieuwe MP (Rutte?)
Laten we hopen dat hij helder kan blijven denken.

Het beste antwoord

Net zoals iedere andere coalitie die gevormd kan worden, heeft ook deze samenstelling mogelijk enkele gevolgen. Bijvoorbeeld:

- Handelsboycot vanuit de Islamitische landen
- Nederland wordt als internationale gesprekspartner minder serieus genomen (Wilders zorgt voor argwaan)
- Nederland wordt als internationale gesprekspartner meer serieus genomen (rechts zorgt voor een beter internationaal economie-beleid)
- Nederland wordt een groter doelwit voor terroristische aanslagen

Ik denk dat rechts aan de macht zorgt voor een goed internationaal economisch beleid. De nadelen die aan een coalitie met Wilders kleven, zijn allen en alleen toe te schrijven aan diegenen die hij bekritiseert.

Wel lijkt het me verstandig om de PVV voorlopig even zoveel mogelijk uit de internationale politieke arena te houden mochten ze gaan regeren. Het zal zich nog even moeten ontwikkelen als regeringspartij. Daarbij horen ook wat gedragsveranderingen. PVV mag van mij nog even oefenen met zaken als landsbelang vs. partijbelang en doordachtzaamheid in uitspraken. Op internationaal niveau kunnen kleine foutjes leiden tot grote problemen.

Laatste gevolg kan zijn dat Nederland onder de loep komt te liggen bij de internationale pers. Iedere kamerruzie (en die zullen er zeker komen) zal bijvoorbeeld breed worden uitgemeten. Dit kan zowel positieve als negatieve gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De rechtse kant van het spectrum dat deze partij vertegenwoordigt heeft in gedachten om allerlei groepen in Nederland minder vrijheden te geven. Dit kan zomaar reacties opleveren zoals ook een paar jaar geleden gezien bij de deense cartoons over mohammed. Ik denk dat als Dhr wilders een woordvoerder voor Nederland wordt, we het schophoekje voor de arabische wereld gaan worden. Heel beangstigend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De consequenties zullen groot zjn, niet alleen uit islamitische landen zullen reacties komen, maar elk beschaafd land zal hier vreemd van opkijken.
Er gaat immers een beweging mee regeren die in het programma heeft staan: Etnische registratie van iedereen. Inclusief vermelding ‘Antilliaan’.
Dit heb ik gecopieerd en geplakt van uit het programma van deze beweging.
In nazi Duitsland stond er geen Antilliaan maar een J.
De methode is hetzelfde.
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat Nederland overkomtwat eigenlijk met de PVV zou moeten gebeuren.
n.l dat er een Cordon sanitaire om ons heen wordt gelegd.
Kijk even op Wikepedia naar de omschrijving.
Voor de partijen en de mensen die van mening zijn dat het allemaal wel los loopt, zoek naar het partij programma van de PVV en lees het door.
Overigens is de afkorting PVV fout, het is geen partij maar een beweging en alles gebeurt tot meerdere eer en glorie van de "leider"
En ik voor mij,ik ben te oud omde rechter arm te heffen.