Die zijn er absoluut tegen. Zij behartigen de belangen van de werknemers en die hebben er belang bij dat ze niet nog twee jaar langer door moeten werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet.
De FNV is de Federatie Nederlandse Vakbeweging, een vereniging van vakbonden.
De FNV als geheel heeft ja gezegd tegen het pensioenakkoord, dus verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd (http://www.fnv.nl/publiek/themas/pensioen/nieuws/fnv-zegt-ja-tegen-pensioenakkoord/ ).
Een aantal bonden binnen de FNV zijn daar fel tegen, waaronder FNV Bondgenoten en de AbvaKabo: http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/archief/281576/365207/AKF-wijst-pensioenakkoord-af
Dit conflict leidde tot een heftig conflict binnen de FNV, wardoor er nu hervormingen worden besproken: http://www.fnvbondgenoten.nl/nieuws/nieuwsarchief/2012/januari/438478_met_jetta_klijnsma_nieuw_vakbeweging/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima compleet antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima uitgebreid antwoord. FNV is geen vakbond. Geen mens is lid van de FNV. FNV (Jongerius) heeft niets te maken met de leden van de bonden, alleen met de (voorzitters van de) bonden.
De meerderheid van de leden van de FNVbonden is tegen maar de weging van de stemmen van de bonden in de FNV is niet evenredig met de ledenaantallen. Het vreemde is dat in de besturen van de pensioenfondsen geen gepensioneerden zitten, terwijl die wel lid zijn van werknemersorganisaties. Dat wringt. NB De vermenging van geld voor ingegane pensioenen met gelden van werknemers in de pensioenopbouwfase behoeft aandacht.
De meeste vakbonden staan op het standpunt dat dit een ordinaire bezuinigingsmaatregel is.
Zolang nog maar een kwart of minder van de mensen tot hun 65e werkt zou het veel zinvoller zijn (en veel meer geld opleveren) om dat probleem eerst eens aan te pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle vakbonden denken er hetzelfde over.
En ja, eerst maar eens zien dat mensen ook echt door kunnen werken, ook door werkgevers te stimuleren 'ouderen' aan te nemen/niet te ontslaan.