Zijn er landen waar de vrijheid van meningsuiting nog verder gaat dan in Nederland?

Ik heb al wat gegoogeld maar bijna niks gevonden, dus kan iemand helpen met deze vraag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zeker: in de USA.
The First Amendment to the United States Constitution, garandeert complete vrijheid van meningsuiting. Je kunt in Amerika alles zeggen.

Het was zelfs ooit zo erg, dat er studenten werden veroordeeld in NEDERLAND, die riepen JOHNSON MOORDENAAR (vanwege napalm op Vietnam) terwijl je dat wel vrijelijk in de USA mocht roepen.

De US is een vreselijk land, vooral vanwege de sterke invloed van religie daar, maar in vrijheid van meningsuiting lopen ze jaren voor op Nederland.
Op de meeste gebieden die met privacy en vrijheid te maken hebben loopt Nederland achter, ook in Europa....

Toegevoegd na 1 minuut:
Nederland staat op nummer 1 in de wereld m.b.t. het afluisteren van telefoongesprekken. In Nederland worden meer gesprekken afgeluisterd dan in de rest van Europa tesamen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En die studenten gingen toen "Johnson molenaar" roepen en werden nog steeds opgepakt omdat de politie nerveus was ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even later werden studenten opgepakt die met volkomen lege protestborden liepen. Ook al omdat de politie 'nerveus' was. Nu zitten al die protestjongens en meiden hoog in het bedrijfsleven