Hoe vaak moet je een bezwaarschift indienen bij het kadaster?

Mijn man en ik hebben net een huis gekocht.

Nu zit er in de bijwerking van de kadastrale registratie een fout.
Omdat we beiden eigenaar zijn, hebben we ieder een brief van het kadaster gehad, met daarop de informatie van waar we nu eigenaar zijn.

Het gaat om een stuk grond waar nieuwbouw neergezet word. De hele wijk en ook onze straat bestaat nu nog niet. Dat is nu nog een kaal stuk grond met een diep gat erin.

In de In de brief: "Bijwerking kadastrale registratie" staat het perceel nummer Sectie X nummer 1291 vermeld en een straatnaam "Lutjebroekstraat"

In het bewijs van eigendom wat we van de notaris hebben ontvangen staat: "Een perceel bouwgrond met bouwnummer 13, bestemd voor de bouw van een woonhuis met verder aanbehoren, plaatselijk bekend te 1333 AA Amsterdam, klungellungellaan 12, Kadastraal bekend gemeente Amsterdam, Sectie X nummer 1291.

Het adres in de 2 documenten komt dus duidelijk niet overeen.
Dus daar heb ik een bezwaarschrift voor ingedient.

Maar we hebben 2 brieven, 1 voor mij, en 1 voor mijn man.
Moeten we dan ook los van elkaar bezwaar indienen?
Of is 1x genoeg?

Het beste antwoord

Nee, dat hoeft niet. Algemene regel is dat als iemand bezwaar maakt het bestuursorgaan andere belanghebbenden daarover onformeert en hen bij de behandeling betrekt.
Je kunt ook samen een brief een brief sturen, met daarin: ondergetekenden blabla maken gezamenlijk en elk afzonderlijk bezwaar tegen..... Beide namen en handtekening er onder.
teusvh
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Beide namen en handtekening er onder, kan niet, je moet ondertekenen met DigId
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja het bezwaarschrift moest je online indienen.
teusvh
10 jaar geleden
Het moet niet gekker worden! Wettelijk is bepaald dat een bezwaarschrift ook elektronisch kan worden ingediend, mits het bestuursorgaan die weg nadrukkelijk heeft opengesteld en je uiteraard ook beschikt over een authentieke elektronische handtekening. Begrijp ik nu goed dat ze 'eisen' dat het bezwaar elektronisch wordt ingediend?
Maar hoe dat ook zij, mijn eerdere antwoord dat het kadaster andere belanghebbenden moet informeren over het bezwaarschrift en hen moet betrekken bij de behandeling is gebaseerd op art. 7: lid 1 Algemene wet bestuursrecht. Daar staat: Voordat een bestuursorgaan op het bezwaar beslist, stelt het belanghebbenden in de gelegenheid te worden gehoord.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Er stond inderdaad in dat het ook per post kon, niet goed gelezen. Maar ik heb het gewoon 1x gedaan, en toch online. 2 dagen later een bevestigings-mail. Met een nieuwe bijlage, deze was ook geadresseerd aan mijn man.