Moet je een geboorteakte van de gemeente eerst laten legaliseren bij de rechtbank of kan je gelijk naar buitenlandse zaken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Legalisatie van een geboorteactie geldt voor kinderen die niet in Nederland zijn geboren. De legalisatie wordt gedaan door het land waar het kind is geboren door de bevoegde instantie van het land. Een aantal landen hebben afspraken gemaakt rond de administratieve overdracht (zogenaamde Apostilleverdrag).

Het kind waarvan de geboorteacte wordt ingeschreven in Nederland moet wel de Nederlandse nationaliteit bezitten.

De procedure staat in de bron.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het legaliseren van Nederlandse documenten voor gebruik in het buitenland doet het Consulair Dienstencentrum van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Als je dus een Nederlandse geboorteactie wilt legaliseren moet je je tot die dienst wenden. Zie de link over het legaliseren van documenten in het buitenland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het uit treksel is al gelegaliseerd mits je in nederland bent geboren.
ronron1212