Waarom is de partij voor de vrijheid tegen de vrijheid om een hoofddoekje te dragen maar voor de vrijheid om een kepeltje te dragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
In het Westen ziet men het dragen van een hoofddoek door een Moslima als een onderdrukking van de vrouw. Een keppeltje is zuiver godsdienstig.

Antwoorden (3)

Ze zijn her tegen omdat het een deel van het aangezicht verhult, iets wat qua identificatie remmend werkt. Ook is de pvv tegen de onderdrukkende argumenten, waarom vrouwen een hoofddoek moeten dragen.
10 jaar geleden
Geert Wilders vindt dat onze samenleving gebouwd is op de Joods/Christelijke cultuur. Die wil hij graag behouden, dus het keppeltje maakt daar deel van uit. De Islam - met al zijn uitingen - ervaart hij echter als een bedreigende invloed van buitenaf, die hij ten koste van alles wil bestrijden.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Helemaal juist. Ik zou hetzelfde hebben geantwoord. + 1 voor je antwoord!
Omdat er mensen zijn die denken dat hun vrijheid, de enige vrijheid is. En dus de vrijheid nemen om die vrijheid aan anderen op te dringen