Is een 19-jarige een pedofiel als hij een relatie aangaat met iemand van 16 (enkel 3 jaartjes verschil)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
61.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk niet,pedo's vallen toch op kinderen(walgelijk ja >_<)iemand van 16 is (ook lichamelijk) geen kind meer.
Dus nee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie het juridisch onderbouwde antwoord van liveisgreat. Als dat meisje de relatie vrijwillig aangaat en ze hoeft niks tegen haar zin te doen dan is er geen probleem. In de praktijk komt het dan ook niet voor dat in zo'n geval een jongen van 19 vervolgd wordt voor pedofilie. Echter als een loverboy 19 is en hij heeft een relatie gehad met een meisje van 16 en hij heeft haar dingen tegen haar zin laten doen dan wordt hij toch vervolgd voor kindermisbruik. Waarom is dit zo geregeld? Omdat dat is om minderjarigen juridisch te beschermen. Als die wet er niet zou zijn dan zou een loverboy van 19 volgens het jeugdrecht bestraft moeten worden. De wet gaat ervan uit dat je op het moment dat je 18 bent enigzins wat gezond verstand in je koppie hebt zitten. Eigenlijk al een beetje vanaf dat je 12 bent want je kan in Nederland namelijk vanaf dat moment strafrechtelijk vervolgd worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Laurena:
Wettelijk gezien ben je toch kind tot je 18e?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pedofiel voelt zich aangetrokken, pedosexueel doet er ook wat mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
...Het kan ook een "zij' zijn in de vraagstelling.

Antwoorden (11)

Nee, er moet een minimaal leeftijdverschil zijn van 5 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus mijn man is een pedofiel ??? Ik was toch 24 toen ik hem leerde kennen.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de recht van de link. Daar staat duidelijk dat het wel over een minderjarig iemand moet gaan en een meerderjarig iemand.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Recht= rest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me een duidelijker definitie dan het volstrekt willekeurige 'vijf jaar verschil'. Al zal in de praktijk niemand echt moeilijk doen over een jongen van 16 met een meisje van 14.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een link is geen antwoord trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee maar mijn antwoord op de vraag klopt wel. Maar u maakt de vraag anders door leeftijden te veranderen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor ; ik geef alleen wat -eigen- voorbeelden.
maar als jij daar voor wilt minnen, moet je dat vooral doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb jou ge-mint omdat een knul van 15 geen pedofiel kan zijn omdat een pedofiel minimaal 18 is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik ook niet gezegd; ik zeg alleen dat ik me in dat geval toch wat zorgen zou maken ; een knul van 15 zou belangstelling moeten hebben voor iets rijpere meisjes. Maar blijkbaar is lezen al net o lastig als spellen........
ronron1212
11 jaar geleden
In je voorbeeld daphne91 is een 18 jarige jongen of meisje wat laten we niet vergeten dat vrouwen het ook kunnen zijn pas een pedofiel als de ander partij 13 is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet IN je antwoord je hele antwoord zetten Daphne. Nu is jouw antwoord gewoon fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij loop je wel een beetje achter als je niet weet dat pedofilie áltijd gaat om een meerderjarig en een minderjarige. Dat deze informatie niet erbij gegeven was geeft dus niet, dat kan diegene er echt wel bij verzinnen. Goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is ook niet helemaal juist.
Als een 17-jarige (minderjarige, nee?) iets begint met 10 of 11-jarige is er ook sprake van pedofilie (althans volgens de Belgische wetgeving)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hehe wat een flauwe reacties van sommige. Vooral als marleen over verkeerd spellen van woorden gaat beginnen. blijkbaar leest je zelf niet goed. Typisch een geval van 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'
hij zal geen pedofiel zijn hoor. er zijn zat andere mensen met leeftijdsverschil. en anders nu lijkt het mischien een beetje vreemd maar later merk je niets meer van dat kleine leeftijds verschil.
niets aan de hand dus ^^
hopelijk heb je er wat aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Een pedofiel is een (volwassen) man (19 zou net kunnen) die seksueel aangetrokken wordt door kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn, liefst nog prepuberaal. Dat zijn meisjes van 16 in de regel beslist niet ; integendeel.
Hij is gewoon verliefd op iemand van ongeveer zijn eigen leeftijd / geestelijk vergelijkbaar volwassen) en daar is niks mis mee. Zelfs een man van , pakweg, 22 die op meisjes van 16 valt, kun je niet als pedofiel bestempelen.
(Of een man van 60 die op 'meisjes' van 25 valt).

Maar een knul van 15 die al achter meisjes van 10, 11 aangaat......daar zou ik me toch een beetje ongerust over maken.

Het is vooral de leeftijd van het KIND (met de nadruk op KIND) die bepaalt of de gevoelens van de man in kwestie als pedofiel bestempeld kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is dat nou weer voor flauwe min ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van mij, wederom een helder & duidelijk antwoord.
liveisgreat
11 jaar geleden
Inderdaad, nog zo een gevolg van de pervetering die de media in gang zet. Het is echt erg vind ik. En idd ook niet correct dat dit gekoppeld wordt aan "mannen".
Nu is het natuurlijk wel zo dat seksueel geweld (verkrachting bv. ) in de meerderheid van de gevallen door mannen gepleegd wordt. De neiging bestaat dan ook al gauw om alles wat mis gaat met seksuele omgang te beschouwen als iets typisch mannelijks. Een foute generalisering die idd een stap terug is in de mannenemancipatie.
Er zijn mannen die amper nog naar kinderen durven te kijken. Ouders gaan door het lint als je gewoon met hun kinderen praat.
Scholen in mijn buurt lijken wel strafkampen. Waar er vroeger een haag stond, staat er nu een hoog ijzeren hek met puntige bovenkant, of een draadhek met prikkeldraad boven. Zodat de ouders "gerust" kunnen zijn als ze hun kind in school achterlaten. Gezellig is anders.
Wij waren laatst in Duitsland, en zagen twee meisjes rustig langs een weg aan het water van school naar huis stappen. "he" zei mijn vriend "dat is lang geleden dat ik dat bij ons nog eens gezien heb". Raar is dat allemaal.
Ik ging vanaf mn zesde te voet naar school, een kilometer verderop. Alleen of met een vriendje of vriendinnetje.
Andere tijden? kom nou. We werden ook wel es aangesproken op straat door één of andere viezerik. En ik ben ook ooit "aangeraakt" door een malle leraar Aardrijkskunde (die nadien prompt ontslagen is). Maar goed, ik heb het "overleefd" zonder trauma's en ben niet van mening dat men kinderen in een glazen kastje moet steken en hen leren dat de wereld slecht is. £
Natuurlijk is het erg als kinderen iets meemaken in die aard. En natuurlijk is het goed dat men dit aanpakt. Maar
er worden al bij al nog altijd veel en veel meer kinderen in het verkeer geschonden dan dat er ooit misbruikt zijn. En daar liggen mensen duidelijk minder van wakker. Dat leidt ik alleszins af uit de manier waarop sommige ouders rijden die tijdig hun kinderen willen afhalen, of hoe ze zich op het zebrapad parkeren aan de schoolpoorten. En uit de geringe aandacht die er hiervoor is in de media....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn heel, heel weinig pedofiele vrouwen. Slechts 5 % van al het pedofiele gedrag wordt door vrouwen gepleegd. http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/12/next-question-zijn-er-ook-vrouwelijke-pedofielen/
Het voorkomen van 'seksuele afwijkingen' heeft niks te maken met de 'pervertering die door de media in gang gezet wordt'. Seksuele afwijkingen zijn er altijd al geweest en zullen er hoogst waarschijnlijk altijd wel blijven. Het is inderdaad wel triest dat we met z'n allen wantrouwend worden als b.v. een jongen van 16 een oppasbaantje zoekt.
Liveisgreat: ik lig trouwens na 35 jaar nog steeds wakker van 'kinderen die in het verkeer geschonden worden' ;-) In Belgie is de situatie verkeerskundig gezien veel ernstiger dan in Nederland. Hier lopen er nog relatief veel kinderen zelf naar school.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je antwoord is erg summier. én deze zin staat paradoxaal op je laatste zin die je schrijft, (en is fout) (ps en dan heb ik het niet over de opbouw van je zin): 'Zelfs een man van , pakweg, 22 die op meisjes van 16 valt, kun je niet als pedofiel bestempelen.' 'Het is vooral de leeftijd van het KIND (met de nadruk op KIND) die bepaalt of de gevoelens van de man in kwestie als pedofiel bestempeld kunnen worden.'
ronron1212
11 jaar geleden
Marleen een vrouw van 25 die het met een man doet die 65 is wil nog niet zeggen dat die man pedofiel is wat een pedofiel is iemand die het minder jarieg doet. is een vrouw van 45 ook een pedofiel als zz iets heeft met een 22 jarigwe man Marleen soms ben je echt de draad kwijt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor ; mijn antwoord staat er zoals het er staat, en dat is vrij duidelijk. Je leest denk ik in de betreffende zin over het woordje NIET heen. Alleen ja, waar man staat, mag je best ook vrouw lezen. De rest van de nutteloze discussie hier bemoei ik me helemaal niet meer mee. @Roxanne ; wat is er mis met die zin dan ? Ik ie fout noch paradox. Toen ik 16 was had ik ook een vriend van 22, en daar was echt helemaal NIETS maar dan ook NIETS pedofiels aan. Het enige dat ik kan bedenken is dat je inderdaad meisjes van 16 hebt die al vrouwen zijn, en meisjes van 16 die nog kinderen zijn. Daar zou je eventueel een grijs gebied kunnen betreden. Maar dat maakt het niet paradoxaal. Een volwassene die valt op KINDEREN (dus mensen die nog niet volwassen zijn) noemen we pedofiel. Dat er geen scherpe (leeftijds)grenzen zijn die 'volwassen' of 'kind' zijn aangeven, is nu eenmaal een feit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon een dikke plus+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blijft het feit dat je antwoord erg summier is en die twee zinnen nog steeds paradoxaal blijft.
Wanneer je iemand feedback geeft, dan moet juist jouw antwoord enigszins neigen naar perfectie. En dat doet het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie nog steeds de paradox niet ; dat zou ik graag eerst verklaard zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat je eerste zin impliceert dat hij geen pedofiel zou hoeven zijn omdat dit afhangt van het kind (zoals je schrijft in je laatste zin).
Paradox zit hem in het feit dat het kind dit kan bepalen, maar eigenlijk is dat niet zo. De pedofiel weet of hij pedofiel is en kan zelfs pedofiel zijn met welke vergelijking met welke leeftijd dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus niet het kind bepaald, maar de pedofiel bepaald. Hij/zij valt op bepaalde kenmerken van het kind, ongeacht leeftijd.
(dat deze (vaak de secundaire geslachts-) kenmerken er niet meer zijn bij het bereiken van een bepaalde leeftijd bij kinderen bepalen wij, de maatschappij, met een leeftijd zoals bijvoorbeeld 16 jaar.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
???? Wow, je maakt wel een heel ingewikkeld verhaal van een heel simpel verhaal. En feitelijk zeg je niks anders dan ik ; alleen is degenen die uiteindelijk bepaalt of iemand pedofiel is, de wetgever dan wel de psychiater. Verder zeg je hetzelfde als ik : het lichamelijk KIND zijn van het doelwit van een pedofiel, vormt de definitie van het begrip. Ik kan niet goed uit je tekst filteren met welk woord je nu moeite hebt ; "paradox" of "bepalen". Ik denk het laatste. "Bepalen" betekent niet altijd actief (door mensen) "beslissen" of "besluiten". Het kan ook onpersoonlijk een bepaalde conditie inperken / afzetten / begrenzen . Omstandigheden kunnen bepalen. Het weer kan bepalen. Of de tijd. De leeftijd, Je gezondheid. Niet per definitie mensen. In mijn betoog bepaalt NOCH het kind, NOCH de pedofiel NOCH de wetgever. De uitgangspunten zijn dus : Een pedofiel is iemand ie seksueel wordt aangetrokken door kinderen (definitie 1) maar zelf geen kind meer is
Een kind is nog niet geslachtsrijp- en mist nog secundaire geslachtskenmerken als lichaamsbeharing, borstvorming en baardgroei. (definitie 2) De jongen en het meisje in de vraag voldoen beiden niet aan deze twee definities (zij is geen kind meer, dus valt hij niet op een kind) DUS is hij geen pedofiel. (Tenzij hij doet alsof, zoals hij ook stiekem eigenlijk homo kan zijn, maar dat valt buiten de vraagstelling). Simpele logica.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps
heel simpel verhaal? En ik zeg toch iets héél anders dan jij.
Dit is een heel complex verhaal juist. en erg moeilijk uit te leggen. paradoxaal; in strijd met de verwachting De paradox zit hem in het volgende. Je zou vlgs jouw verhaal vermoeden dat het aan het kind zou liggen, maar de paradox dus,..... het ligt niet aan het kind maar juist aan de man. Een man van 19 jaar kan dus heel goed een pedofiel zijn wanneer hij een vriendin heeft van 16 jaar. En je voorbeelden hier nu boven zijn klein beetje inzichtelijk, maar de theorie is nog veel omvalrijker. Pedofiel zijn is niet zomaar te omschrijven in een paar zinnen. Pedofilie bestaat uit zoveel verschillende vormen, dat er niet geschreven kan worden van een persoon die op jonge kinderen valt nog vaak voor hun puber zijn. even uit het blote hoofd zijn er sowieso 7 verschillende vormen van pedofilie. Ik wil in deze best toegeven en me conformeren aan de simplistische uitleggen van de media. En me neerleggen bij, dat pedofilie een afwijking is waarbij de volwassene verliefde gevoelens koestert voor het kind (kind in het ruime zin der woord)
Amen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Of jouw verhaal strookt met hetgeen de wet er van maakt weet ik niet maar ik kan me wel vinden in de criteria die jij hanteert. Liefs en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het geheel met GerdaMaria eens: dikke +
Nee, want ten eerste mag je vanaf je 16e in Nederland zelf uitmaken met wie je wat uitvreet op seksueel gebied (even kort door de bocht, het mag natuurlijk nog steeds niet met gezinsleden en leraren etc), en ten tweede valt een pedofiel op kinderen, die dus nog niet de puberteit bereikt hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het probleem met al die heisa rond het seksueel misbruik van minderjarigen maakt dat mensen op de duur overal gevaren gaan zien. ik praat seksueel misbruik helemaal niet goed voor alle duidelijkheid, en vind het ook belangrijk dat het aan het licht komt, ook via de media.
maar nieuws in de media is onderhevig aan "mode". is bv. seksueel misbruik "hot" dus je leest er mega veel over. als dan binnen een maand "overval op bejaarden" hot is, of "ongevallen met fietsers zonder fietslicht" of "het gevaar bij het eten van kaas van rauwe melk" etc.... zal seksueel misbruik plots minder in de media verschijnen.
Een journaal is zo opgemaakt dat het lijkt alsof je naar een spannende serie kijkt : elke aflevering brengt iets nieuws wat je aan het topje van je stoel doet belanden.
Dat wordt heel goed uitgekiend, omdat er natuurlijk mensen moeten zijn die een abonnement nemen op een krant. en ook de televisiezenders moeten hun kijkcijfers waarmaken.
In mijn jonge tijd had ik als "minderjarige" liefjes van 16, 18, 20 etc jaar. We waren verliefd en hadden het even fijn samen. Niemand dacht aan "aha, daar loopt toch wel een minderjarige met een meerderjarige".
Mijn zus is met 17 verliefd geworden op een man van 47. Toen hebben wij ook nooit te horen gekregen "oh jee, een pedofiel". Men had het meer over de generatiekloof en dat mn zus nog te jong was om zich zo stevig te binden (huwen) zoals die man het voor ogen had.
Om maar te zeggen : we moeten niet bij elk leeftijdsverschil de pedofielenbril opzetten omdat dit overal lang en breed uitgesmeerd werd in de media. Op verliefdheid staat geen leeftijd, en binnen bepaalde grenzen moet dit ook niet worden geproblematiseerd. Ik bedoel : .... met zestien weet je in een groot deel van de gevallen wel al waar de klepel hangt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn bellen gaan toch echt rinkelen als een man van 47 zich wilt gaan vergrijpen aan een meisje van 17. Als ik de moeder van jouw zus zou zijn dan gaat een van beiden eraan, die relatie zou er in ieder geval niet komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Als ik de moeder van jouw zus zou zijn dan gaat een van beiden eraan" 'Gaat eraan'???
Hoezo extreme opvatting...
liveisgreat
11 jaar geleden
vwalla, daar gaat het dus over. we spreken van "vergrijpen" zonder te weten hoe of wat. Dat bedoel ik nu juist, onze geest is geperverteerd door de focus op "misbruik" in de media.
Mijn zus zag er veel ouder uit dan 17, de man veel jonger. Beiden hadden gelogen over hun leeftijd. Pas maanden later hebben ze het tov elkaar opgebiecht.
De man in kwestie was vaak weg van huis, had een hoge positie en hield heel veel van mijn zus. Hij wilde met haar huwen. Mijn ouders dachten dat ze bij hem goed zou terecht komen, omdat hij veel geld had en goed voor haar was. De relatie is uiteindelijk afgesprongen omdat mn zus - lichtjes tipsy - een avontuurtje had met een jonge man tijdens een fuif. Toen ze het opbiechtte, heeft hij de relatie stopgezet, omdat hij inzag dat mn zus nog te jong was om zich te binden. Maar beiden hebben nog lang gecorrespondeerd en erg geleden onder de breuk.
Ik denk dat het omgekeerd kan werken als je aan een jong meisje verbiedt om een relatie te hebben met iemand. Er bestaat dan het risico dat ze hem stiekem toch ontmoet (en dus helemaal aan jouw "controle" ontsnapt), van huis wegloopt e.d. Een jonge mens moet de kans krijgen om te experimenteren. Hij moet met vallen en opstaan en misschien 10 keer tegen dezelfde steen te lopen zijn eigen normen/waardenstelsel kunnen uitbouwen om volwassen te kunnen worden. Want daar gaat volwassen worden over (al denken sommige ouders dat iemand volwassen wordt als hij zich confirmeert aan hùn normen (diploma, hoge functie, huisje/tuintje/kindje...). maar een jongere die zich te sterk moet confirmeren ontwikkelt zijn "ik" niet en wordt zeer zelden een rijpe persoonlijkheid. laat staat echt gelukkig).
Je kan iemand wel waarschuwen voor bepaalde dingen, maar uiteindelijk moet je het toch op een zeker moment loslaten en laten gebeuren. Al bezorgt je dit wellicht enkele slapeloze nachten, in de meeste gevallen komt het wel vanzelf goed.
Niet kunnen experimenteren kan ook voor problemen zorgen. Zo wordt een zware midlife crisis vaak in verband gebracht met te weinig experimenteerruimte als jongere. Men wil dit dan "inhalen" op oudere leeftijd, de "jeugd herbeleven".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Mooi verwoord en inderdaad op liefde of verliefdheid voelen staat geen leeftijd en wie zonder zonden is werpe de eerste steen ;-) Liefs en fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Liveisgreat; Je hebt wel gelijk dat het beeld erg extreem gevormd wordt, Ref. "pedofielenbril". Maar toch is het goed om als minderjarige eerst jezelf te ontwikkelen, in plaats van je liefdesleven, want zelfontwikkeling houdt stand tegenover anderen. En de liefde kan wel wachten, een verstandig mens weet wat duurzaamheid is. Alhoewel ik wel wat onzeker in de liefde ben geworden, maar beter dat, dan er losbandig en principeloos te lijf gaan, denk ook aan soa's, misbruik e.d. Bovendien een slechte reputatie. Ik bedoel ook; Jonge mensen waar ik mee opgegroeid ben, waren erg beïnvloedbaar, en dan ben ik toch blij met een opvoeding die mij voor alles heeft gewaarschuwd, en voor de rest in vrij ben gelaten, dat wil zeggen behoeftes die niets te maken hebben met sex, en het had baat, want waar mijn vrienden in faalden, bleef ik overeind. En ja, daar ben ik ook echt trots op.
Volgens de letter van de wet is het meisje minderjarig, en dus zou de man van 19 strafbaar zijn als hij seks met haar heeft. Maar dit kan alleen maar een probleem worden als het meisje van mening zou veranderen en aangifte doet van misbruik.

Zolang dat niet gebeurt blijft het Nederlandse uitgangspunt dat een meisje van 16-18 -hoewel wettelijk minderjarig- niet in de leeftijd is dat ze hoe dan ook beschermd moet worden.

Dus de politie zal echt niets doen als een 16- en een 19-jarige een relatie hebben. Ze gaan in zo'n geval alleen iets doen als er een aangifte over binnen komt (van het meisje misschien, of van haar ouders).

Wat je alleen echt helemaal niet moet doen is foto's of filmpjes publiceren waarin het meisje te zien is in een seksuele handeling, want dat is en blijft dan het produceren en het verspreiden van kinderporno.

En wat dat pedofiel zijn betreft: als jij de 19-jarige bent en verliefd bent op je 16-jarig vriendinnetje dan ben je echt geen pedofiel hoor. Als je 91 was dan zou het anders zijn;)

Toegevoegd na 18 minuten:
Betreffende artikelen uit Wetboek van Strafrecht:
Voor wat betreft foto's films

http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20van%20Strafrecht.html#2735

voor wat betreft de foto's en films:
artikelen 240a en 240b

in artikelen 245 en 247 zie je de grens van 16 jaar

artikelen 248 a b en c hebben het over seksuele handelingen met iemand van onder de 18

Zoals je ziet wordt er nergens gerept over leeftijdsverschillen e.d, zoals in sommige antwoorden hier wordt genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
++++++++++++ Ik had precies hetzelfde gezegd.
Volgens de letter van de wet ben je wel strafbaar als je als meerderjarige sex hebt met een minderjarige.
Wil je het label pedofiel krijgen is er wel meer voor nodig dan sec een (liefdes)relatie.

Daar staat tegenover dat wanneer jullie al een relatie hadden en ook al sex hadden voordat één van de partners meerderjarig werd je in de geest van de wet niet strafbaar bent. De verhoudingen zijn immers niet veranderd en op de dag dat je meerderjarig bent geworden ben je niet in een keer een totaal ander persoon geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De echte pedofiel(M/V) raakt opgewonden van kinderlichaampjes en de pedosexueel vergrijpt en verlustigt zich daaraan.

16 jarige meiden zijn tegenwoordig vrouwen met alles erop en eraan, mentaal en fysiek ongeveer twee jaar OUDER dan jongens van dezelfde leeftijd..
De combinatie tussen een jongen van 19 en een meisje van 16 is biologisch gezien daarom niet zo vreemd.

Helaas is de wet weinig gedifferentieerd wat betreft de term pedofiel.

Men heeft dat iets genuanceerd door meisjes van 16 met eigen instemming en die van haar ouders (sexuele) omgang met een 18+ er toe te staan.

Het blijft echter een heikele zaak, raakt het uit dan kan ze met hulp van haar ouders de man alsnog voor van alles en nog wat aanklagen, niet zelden met succes.

Ik heb dit soort zaken van dichtbij meegemaakt omdat we pleegkinderen opvangen die oa. sexueel mishandeld zijn.

Het gebeurt dan soms ook dat die meisjes, 16 +, niet zelden zeer aantrekkelijk zich op mij richten als man.

Ze vragen dan of ik hen mooi vind en daar lieg ik niet over maar leg uit dat ik geen goede vader zou zijn en mijn vrouw echt verdriet zou doen als ik toe zou geven aan hun wens.

Dat ik hen op dat moment niet hard aanpak is omdat ik ze niet wil beschadigen, beledigen maar hen bevestig in het beeld dat ze aantrekkelijk zijn (de moeite waard) maar dat ik hun voortgang ernstig zou belemmeren voor 10 minuten "pret" plat gezegd.

Vergis je overigens niet in de impact die zo een meisje veroorzaakt.
Ze presenteren zich op het bevalligst en ik ben blij dat God's Geest mij de kracht geeft om juist te handelen.
Het is dus een serieuze verleiding.
Inderdaad zij ze dan zo'n 16-18 jaar maar ook een persoon met verlengde pleegzorg die 18+ is, daar hoor je als hulpverlener van af te blijven!!.

Vertaald naar de vraag, onder strikte voorwaarden kan een meisje van ECHT MINIMAAL 16 een relatie met een 19 jarige man aangaan wanneer van dwang, manipulatie etc geen sprake is.

En nogmaals, ook niet pedofiele mensen vallen op knappe 16+ ers met volgroeid lichaam.

Pas wel op, ook 13 jarigen meisjes kunnen zich geloofwaardig als 16-18+ presenteren.
Vraag op een of andere wijze om bewijs van hun echte leeftijd en denk niet met je onderdeel, velen hebben daar de gevolgen van ondervonden.

Ook voor de jongere is een relatie uiterst ongewenst maar daar komen ze vaak veel later achter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, want vanaf twaalf jaar houdt de psychiatrische grens van pedofilie op en begint efebofilie. Dat is e seksuele voorkeur van een volwassene voor een puber.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jongen van 19 jaar kan verliefd zijn op een meisje van hun16 zonder dat het puur om seksuele gevoelens gaat. In dat geval hebben we het niet over een pedofiel. Mensen zien alleen een volwassene - minderjarige maar het verschil in leeftijd is 3 jaartjes, ze vallen in dezelfde leeftijdsgroep, daarom hebben we het hier niet over een pedofiel.

Een pedofiel is een volwassen persoon die zich aangetrokken voelt tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn, het onschuldige kindje dus.

Pedofielen kunnen verschillende redenen hebben geslachtsonrijpe kinderen seksueel aantrekkelijker te vinden dan volwassenen, zoals seksueel misbruik als kind (de pedofiel is bang voor dominante sekspartner en bij een kind heeft hij/zij die angst niet). Het kan gewoon een seksuele voorkeur zijn, of te dominante ouders.

Deze jongen van volwassenen 19 heeft gewoon een relatie met een meisje van volwassenen3 jaar jonger wat net zo goed een meisje van ook 19 had kunnen zijn, maar ze is gewoon nog maar ze16.
Wel vreemd zou het zijn als het meisje in kwestie 8 of 9 was.

We moeten wel realistisch blijven en niet van een muis een olifant maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal/40383-pedofilie-beschrijving-oorzaken-en-herkenning.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De impuls en de daad moeten gescheiden worden van elkaar. Wat iemand doet bepaald wie Hij is. Er zijn heel wat mensen die een bepaalde ongezonde drang voelen, maar hier niet naar handelen. Wettelijk gezien is het niet zo moeilijk. 1 van de beide partijen moet natuurlijk minderjarig zijn en de meerderjarige partij mag niet meer dan 5 jaar ouder zijn dan de minderjarige. Dit betekent in de praktijk dat wanneer iemand van 21 seks heeft met iemand van 17 men niet kan spreken van pedofilie. Moest hij 22 zijn dan is er een wettelijke basis om hem van pedolfilie te beschuldigen. In België toch. Hoe het op een ander gaat dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Dit is gewoonweg aantoonbaar onwaar.
In België wordt net als in Nederland een grensleeftijd van 16 jaar gehanteerd.
https://www.seksualiteit.be/misbruik/misbruik-herkennen/seks-volgens-de-wet-de-seksuele-leeftijdsgrens Het hele verhaal met 5 jaar verschil is wellicht een misinterpretatie van deze toch al juridisch onhandige tekst: (zie plaatje 3 post)
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1947263
Je kan veel beter stellen dat een volwassene geen seks mag hebben met iemand onder de 16. En dat je met iemand onder de 12 nooit seks mag hebben.
16-12=4jaar verschil, dus 5 jaar verschil in dat opzicht is verboden. Maar als je dat verschil bij volwassenen toe gaat passen kom je in de problemen. Iemand van 19 mag GEEN seks hebben met iemand van 15 ook al is dat verschil maar 4 jaar. Immers een 19 jarige is een volwassene, en een 15 jarige heeft de leeftijd van 16 nog niet bereikt.