Weet iemand vanaf welke jaar komt deze les in personeelsleiding van de LOI en tot wanneer dacht men zo over vrouwen in Nederland? (kijk foto)

Ik heb een oude map gevonden met een hele cursus personeelsleiding van de LOI. Toen ik begon daarin te lezen vond ik standpunten over mannen en vrouwen gebaseerd op stereotypen die lijken heel oud, toch is deze map in zeer goede staat en heeft aantekeningen van de student/e. Ik vroeg me af tot wanneer was deze gedachte goed en opleiding actueel in Nederland?

Ik heb alleen een pagina gescand over vrouwelijk personeel, dat is genoeg denk ik om een idee te krijgen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi, leuk dat je dat gevonden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yech, nu maar hopen dat alle ex-leerlingen voldoende zijn bijgeschoold!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, tot 9 jaar geen verschil. Dus geen verschil omdat meisje met poppen spelen en moedertje spelen en jongens niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aanwijzing: deze tekst is zo te zien getypt op een mechanische (niet-elektrische) typmachine, en vermenigvuldigd met een stencilapparaat, niet in een drukkerij of door te fotokopiëren. (Ik wist dat mijn moeder helpen toen ze - ja, met dit soort destijds al antieke middelen - secretaresse van de ouderraad was, ooit van pas zou komen!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongelofelijk wat voor ideeën staan er in.

Het beste antwoord

Er is wel iets te concluderen uit de spelling Leidsche. Wanneer is die veranderd in Leidse? Het begon in 1941. In 1964 was het in elk geval nog niet veranderd, er waren zelfs speciale opleidingen "voor de vrouw" (zie http://books.google.nl/books?id=CC5AonDj_GEC&pg=PA541&lpg=PA541&dq=%22leidsche%22+onderwijs+instellingen&source=bl&ots=C0sdWRitBO&sig=K9AwjexffpFs1eOvqnhj5MhRyHQ&hl=nl&ei=pBU3TMG5NMqCOLStsegF&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CB4Q6AEwADgK#v=onepage&q=%22leidsche%22%20onderwijs%20instellingen&f=false). Volgens het Geheugen van Nederland is deze affiche tot 1975 gemaakt: http://www.geheugenvannederland.nl/?/zoom/index/&language=nl&i=http%3A%2F%2Fresolver.kb.nl%2Fresolve%3Furn%3Durn%3Agvn%3ARA01%3A30051001472122%26count%3D2.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk en handig site dank je wel ! +1