Dader aanslag Koningin overleden. En nu?

Hij kan geen straf meer krijgen.
Dat vind ik heel erg.

Hij is bij de eerste poging teruggestuurd, bij de tweede poging gebeurde dit.
Dat komt vaker voor, bijvoorbeeld iemand wordt door een portier
weggestuurd, komt later terug om verhaal te halen.
Hoe zou dat nou te voorkomen zijn, he.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nu is hij dood en zal het sneller rustiger worden onder de media en de bevolking want er volgt geen strafrechtelijk onderzoek meer, er volgt geen persconferentie meer over de onderzoeksresultaten. Er volgt geen terechtzitting meer met een hele hoop media aandacht.

Er zijn mensen dood.. laten we dat niet vergeten.

De nabestaanden zullen hiermee beter in staat gesteld worden om hun verdriet en rouw in stilte en binnen de intimiteit van hun eigen families te kunnen verwerken zonder weer elke dag, week, maand geconfronteerd te hoeven worden met het hele mediacircus.

De man heeft de zwaarste straf gekregen die het leven hem kon geven en hij is dood. Het is een lichte straf voor hem, want leven in wanhoop omdat je je baan kwijt bent, omdat je zwaar in de schulden zit en omdat je je huis uit wordt gezet leek hem zwaarder dan de dood.

Dit is voor iedereen misschien wel het beste zo..niemand zou er beter van zijn geworden als het anders had gelopen, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja, aan de ene kant ben ik het met je eens, dat het heel jammer is dat hij niet lang hoeft te lijden onder een straf. Aan de andere kant denk ik: Opgeruimid staat netjes. Dit bespaard de staat (en de belastingbetaler) een hele hoop geld en hij zal het zeker weten nooit meer doen.

Wat ik dan wel jammer vind is dat we er nooit achter zullen komen waarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , raar hoor.
Ik zou wel willen weten wat hij precies tegen die agent gezegd heeft, die zo snel bij hem was
Die vent is dood. Meer straf dan de staat hem ooit had kunnen opleggen. Ik vind het alleen jammer dat men niet meer achter zijn motieven zullen kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij had hij dit eindresultaat verwacht/gehoopt dat het zo zou aflopen.
Nederland kent geen doodstraf, maar doodstraf is, zoals de naam al impliceert, ook een straf.
In dat opzicht heeft de man dus ook straf gehad, een permanente, welteverstaan.

Het is misschien sociaal gezien geen gepaste straf, en veel mensen zien zo'n persoon veel liever lijden, maar als je beseft dat in Nederland een maximum aantal jaren achter tralies van 20 jaar speelt, dan is het misschien maar beter dat het zo is afgelopen. zo weten we in ieder geval zeker dat hij zulke dingen niet meer uit haalt.

boontje komt om zijn loontje.

Ik denk dat het een éénmalig incident is en snap dan ook niet waarom mensen er zo'n punt van maken dat koninginnedag nooit meer hetzelfde kan zijn de volgende jaren.
Het is gebeurd, maar het zal niet nog een keer gebeuren, zolang deze man geen onderdeel was van een grotere organisatie of groep.

Het is verschrikkelijk dat het gebeurd is, maar we kunnen er niets meer aan veranderen.
Er zijn ergere dingen gebeurd de afgelopen tijd, het had pas echt een chaos geworden als de auto de Koninklijke Familie had bereikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me vooral af hoe iemand tot zo'n daad heeft kunnen komen, en of er iets aan gedaan had kunnen worden. Dat is nu een stuk moeilijker te onderzoeken, terwijl publiek en vooral nabestaanden en slachtoffers met vragen blijven zitten.
Ik hecht weinig waarde aan vergelding, denk niet dat het wat geholpen had als ie zn leven lang in de cel had gezeten. (maar mss dat je daar anders over denkt als je zelf slachtoffer bent)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd, hij had in leven moeten blijven en de rest van zijn leven opgesloten moeten zitten en flink worden aangepakt. De man is er zo nog makkelijk van af gekomen. We zullen nooit weten wat zijn reden was waarom hij dit gedaan heeft. Dat neemt hij mee in zijn graf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die zoiets doet moet volgens mij al in een hel geleefd hebben; als je enigszins gelukkig bent doe je zoiets niet.
Ik vind het heel treurig dat het is gebeurd, maar ik betwijfel of straf iets compenseert aan het leed wat hij heeft toegebracht.
Ik ben blij voor de man dat hij niet meer leeft want geen straf zou zwaar genoeg zijn om ooit nog geaccepteerd te worden. Ik denk dat het voor iedereen, hemzelf incluis, het beste is dat hij er niet meer is.
Een motief zullen we niet meer van hem horen maar wat is het woord van een zo verward mens nog waard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 heel goed gesproken, cocon...
Persoonlijk weet ik het nog niet hoe ik hier tegenover sta. Afgelopen week stond er namelijk in een van de 'trein'-kranten een brief waarin de Koningin dringend tot soberheid en ondersteuning van de mensen die het niet meer redden door de recessie, werd 'gemaand'. Ik zou bijna denken dat dit dezelfde persoon was (al heb ik de krant niet meer).

Het is op dit moment een incident (eenmalig), maar dat is altijd het geval bij een eerste keer. Zo was het ook bij het schieten in een school in Amerika, daar was ook ooit een eerste keer. Ik denk niet dat er direct meer van dit soort ....hoe moet je dit in vredesnaam noemen... 'aanslagen' komen. Wel ben ik bang dat het een 'schaap over de dam' is voor andere type mensen die zichzelf door vergelijkbare redenen (verlies van baan, huis etc) laten gaan tot 'zelfmoord' acties of andere 'publieke' uitspattingen. Denk ook maar eens aan de mensen die geestelijk ook zwak staan en dit soort situaties als een 'teken' zien, of denken 'dat wil ik ook' of wat ook maar. Ik denk daarom dat dit niet de laatste keer is. Er moet eens goed worden gekeken naar de redenen (niet alleen de 'economische' redenen, maar ook de manier waarop stress in onze samenleving, door verschillende factoren, inclusief media en communicatie sterk negatief beinvloed worden).

Mijn gedachten gaan nog steeds uit naar de families van de mensen die zijn omgekomen (en helaas ook naar de familie van de dader, die zal hier de rest van hun leven mee door moeten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de meeste mensen vinden de dood het ergste dat een mens kan overkomen... als je het zo ziet heeft hij toch de ergste straf gekregen die maar mogelijk is?

en nu...? niks...

de doden betreuren en begraven, de gewonden verzorgen, zorg dragen voor de treurenden en angstigen en verder gaat het leven precies zoals het altijd gaat... daar verandert dit niets aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu niets meer, de zaak word gesloten. Hoogstens zullen familieleden van de man een verklaring kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze dood(straf) voor de dader is misschien wel de meest humane; op de eerste plaats voor alle nabestaanden van de slachtoffers, omdat het doelwit van hun wrok opgelost is. Een langdurig proces en de berichtgeving daarvan lijkt me voor die mensen telkens alles weer oprakelen. En misschien ook wel voor de dader. Zoals iemand al schreef: alleen iemand die zich verschrikkelijk ellendig voelt kan tot zo'n daad in staat zijn. En ook zijn leven zal nooit meer iets waard zijn.