Zit er fluoride in het drinkwater in Amerika?

Een verklaring voor de perfecte Amerikaanse gebitten zou zijn, dat er fluoride in het drinkwater zit.
Klopt dit.. of is dit een urban legend?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja. In Nederland WERD dit ook gedaan. Vanwege gezondsheidsrisico's is dit echter in Nederland niet meer zo. De 'perfecte gebitten' die je noemt zijn van mensen met geld. In de USA is er een cultuur van lichaamsverbetering via medisch ingrijpen. Dus behalve beugels ed zijn oko het bleken van tanden, afvijlen van tanden ed daar meer normaal dan hier. Maar maak je geen zorgebn: Ook in de USA komt tandbederf nog op grote schaal voor. Maar die mensen zie je niet zo vaakl op TV

Het schijnt zo te zijn: http://www.goeievraag.nl/vraag/fluoride-kraanwater-america.3256 De vraag kan zijn of alle Amerikanen wel zo'n perfect gebit hebben en dat geloof ik niet. Wat je ziet zijn bekende Amerikanen, filmsterren enzo. Dat is niet de doorsnee.

In veel landen zit fluoride in het water, ook in Amerika (VS) en ook in Nederland, daardoor zijn de gebitten wel beter dan in andere landen. Maar dat wil niet zeggen als je veel water drink dat je dan je tanden niet meer hoeft te poetsen ;-)

Er zit inderdaad fluoride in het drinkwater. En ook in Nederland, dat klopt. Hier zijn ze mee begonnen toen ze een oplossing zochten voor een reststof die bij de productie van aluminium ontstond; fluoride. De werking ervan kwam mooi uit, dus voilá; toevoeging van het drinkwater :)

Toen ik in Canada was heb ik gemerk dat ze daar fluoride in het kraanwater hebben. Niet eens smaakloos ook nog, gatverdamme wat smerig! Heb hele vakantie uit flesjes gedronken.