Heeft iemand een oplossing om mijn bejaarde vader te behoeden voor het aansmeren van abonnementen? Registratie heeft niet geholpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De meest effectieve manier is een antwoordservice. Zo mis je geen belangrijke telefoontjes terwijl ongewenste telefoontjes op een te voren afgesproken correcte manier worden afgehandeld door een telefoniste. Zie daarvoor www.telefoonbewaker.com.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat zoiets wel een bescherming biedt ja...

Andere antwoorden (8)

Behalve hem uit zijn financiele recht ontzetten niets. We hebben het wel een keer gedaan bij een oudtante die alleen al op Libelle 3 keer een abbo had. In totaal waren er rond de 30 abbo's en stapels tijdschriten die ze 'een keer' ging lezen. Dan kan je als familie besluitendat ze niet toerekeningsvatbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg zijn vast telefoon op en geef hem een senioren mobieltje.
Houdt het een geheim nummer. Hij zal toch niet meer gebeld willen worden door onbekenden. En zo kan hij zelf nog wel bellen als het moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je vader nog formeel handelingsbekwaam is, kan je er vrijwel niets tegen doen. Probeer je vader in te prenten dat hij niet met vreemden praat over dit soort zaken. Geef hem een geheim telefoonnummer. Laat hem niets tekenen.

Pas als hij onder curatele wordt gesteld kan je het voorkomen. Maar dat kan alleen als er een reden voor is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet uit ervaring, dat je dat nog zoveel keer kan zeggen, komt niet aan helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, mijn vader is best wel alert, 'handelsbekwaam' en 'bij' maar die telefoontjes... hij wordt erdoor meegesleurd zal ik maar zeggen...
De commercie weet helaas de slachtoffers te vinden. Er zit weinig anders op dan handelingsonbekwaam te stellen. Het is al voor een bekwaam mens een jungle aan het worden, dus als bescherming voor zichzelf, doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet mogelijk om hem duidelijk te maken
dat hij nergens, maar dan ook nergens op in moet gaan?

En als hij een abonnement of wat dan ook wil hebben,
dat jij dat dan voor hem regelt?

Dat hij niets afspreekt, zonder jou daar in te kennen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik maken van Infofilter . Dan kan hij niet meer gebeld worden door callcenters e.d. die hem iets willen aansmeren.
www.infofilter.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sticker op de deur met de tekst: Aan de deur wordt niet gekocht!

Een geheim telefoonnummer.

Een bankrekeningnummer waar weinig beschikbare financieën op staan en waarop geen mogelijkheid is tot roodstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als via de deur wordt verkocht en uw vader laat zich dan overhalen voor een abonnement heeft hij wettelijk gezien altijd minimaal 8 dagen het recht om zich ervan af te maken en te zeggen dat hij zich bedacht heeft, dit in verband met het vaak overrompelende karakter van deurverkoop.
En aan de telefoon kan het bel me niet register helpen, maar misschien bedoelde je dat met registratie werkte niet.
Verder heb je altijd rigoureuze maatregelen, maar daar moeten dan goede redenen voor zijn. (bijvoorbeeld ondercuratele stellen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja inderdaad... via de telefoon... Tja, ik zocht niet echt naar ingrijpende, rigoreuze maatregelen, maar iets een beetje sturends... beschermends... Je merkt gewoon dat als mensen ouder worden dat ze minder weerbaar worden... en dat er dan gewetenloze mensen zijn die daar misbruik van maken.