Is er één energiemaatschappij die zich NIET inlaat met grove mensenrechtenschendende kolenmijnen?

Weer een treffend voorbeeld dat marktwerking in de energiesector de wereld kapot maakt.

Als ik het nu het licht aandoe, druppelt het verlicht bloed uit mijn plafond.... De uitzending van Netwerk van 1 juli vond ik ronduit schokkend.

http://player.omroep.nl/?aflID=11120020

Alles voor hoge winsten. Arrogantie van de energiemaatschappijen. "onze klanten zijn dom, daar komen ze toch nooit achter."

Is er een energieleverancier bekend die zich niet met mensenrechtenschendingen bezig houdt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hele goeie vraag!

Het beste antwoord

Het is inderdaad triest gesteld met de mensheid als het gaat om energie. Er gebeuren een hoop dingen waar we geen weet van hebben, het ergste is dat er uiteindelijk toch niks gebeurd met de echte 'boeven', want de overheid heeft een grote vinger in de pap. Als ik me niet vergis is 60 % van onze energienota's voor de overheid. Wat gaat de politiek zeggen? Wordt Shell ook aangepakt?

Deze mensen zijn zowat onschendbaar, want wat Shell gedaan heeft in Zuid Amerika en Afrika (zie link), is gewoon dood en verderf. Een aantal mensen zijn gewoon opgehangen omdat ze zich druk maakte over wat onze Shell doet / deed met hun omgeving. Ook in Zuid Amerika heeft Shell het geweldige besluit genomen om afval water niet te filteren maar gewoon te lozen in een of ander meertje. Dat was goedkoper, met als gevolg dat planten, dieren vissen en mogelijk ook mensen dood gingen / gaan in dat gebied.

Zogenaamd zijn alle energie bedrijven milieu bewust en denken ze aan morgen. Eerder aan hun berg geld en hoe ze die hoger moeten maken. Ook hoe ze ons voor de gek kunnen houden met het idee dat er schaarste is, wat betreft olie. Dat is een beetje het diamanten verhaal, er zijn zoveel bronnen, maar het wordt zo gebracht dat we met ons alle geloven dat er een schaarste is. Nog zo'n grap is de hybride motor technologie, die geeft ons het idee dat een auto op alleen stroom onmogelijk is. Dat terwijl er op de old timer dag in Lelystad een paar weken terug, een auto van begin 1900 aanwezig was die gewoon rond reed op accu's. Ook het jaren 30 concept van Henry Ford en Thomas Edison is ook zo mysterieus verdwenen. Elke echt groene uitvinding / uitvinder wordt belachelijk gemaakt / afgeschildert als oplichter, om te voorkomen dat het voet aan de grond krijgt. Neem bijvoorbeeld de uitvinding van Stanley Meyer, gewoon kraanwater waar je een verbrandingsmotor mee kan laten lopen door middel van electrolyse. Zie videolink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien kunnen we beginnen met het noemen van de meest genoemde foute energiemaatschappij: Nuon.