Mag er overal borstvoeding gegeven worden?

Bijvoorbeeld in winkels, treinen, openbare gebouwen, enz.
Ik heb er geen problemen mee als ik het zie, maar vraag me af of het overal is toegestaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is er weer iemand roomser als de paus bezig met al die minnen. Wat een dropje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Jeroen. Het gebeurd op GV en geniet van de plussen en reacties.

Het beste antwoord

in het openbaar vervoer en in openbare gebouwen is het toegestaan.
in een winkel bepaalt de eigenaar of hij het toestaat of niet.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

In principe is dit overal toegestaan. Wat niet overal toegestaan is, is aanstootgevend gedrag. Maar er zullen slechts weinig mensen aanstoot nemen aan het voeden van een baby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
In Nederland? Ja, daar is nog geen wet voor gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 blaaskaak ;-)
Nee,dat mag en kan alleen uit de borsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou ik van je tegoed! Komt wel,als je groter gegroeid bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe ik het toch Ook mij hebben ze geholpen groter te groeien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus jouw naam heeft niets met rugvoeding te maken? (Feedback) En bedankt !
Als je het zelf niet genant vind en het is niet aanstootgevend voor je omgeving en je brengt anderen niet in gevaar ( midden op de A2 b.v.) lijkt het mij geen enkel probleem. Er is toch altijd wel een afgeschermd plekje te vinden of je schermt het zelf af. Ook is het toch vertederend om te 'zien'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Moppie je zit bijna een jaar op GV en ik sinds 2 weken.
Waarom heb je nog geen punten?
Ja zeker en ik zou dat ook gewoon doen als ik jou was. Je mag toch ook overal de fles geven aan je baby!

Toegevoegd na 26 seconden:
Haha, jij niet natuurlijk, maar bij wijze van spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet bij een zwembad in Engeland:

Borstvoeding bij zwembad verboden
Een badmeester in het Britse Nottingham heeft zich flink belachelijk gemaakt toen hij besloot een vrouw te verbieden haar baby de borst te geven. De badmeester vond het ongepast omdat er kinderen aanwezig waren en vroeg haar om te stoppen met de voeding, of naar een privévertrek te gaan. De 26-jarige Laura Whotton weigerde dit omdat haar borsten bedekt waren en het wettelijk is toegestaan om je kind te voeden. Ook moest ze haar ander kindje in de gaten houden, dat speelde vlakbij in het pierenbad. De medewerker van het zwembad bleef echter bij de eerdere sommatie om te stoppen, waarop Whotton vertrok en een klacht indiende bij de gemeente. Daar had men begrip voor de situatie maar voegde er wel aan toe dat de badmeester feitelijk gezien gelijk had: om hygiënische redenen mag er niet worden gegeten of gedronken bij het zwembad. De houding van de badmeester was echter wel ongepast en men heeft inmiddels een uitzondering gemaakt voor borstvoeding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die baby was zeker niet op de hoogte van de regels in dat zwembad. +1.
Ja overal, maar alleen aan baby's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is overal toegestaan en het zou nog veel gewoner moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het overal weg gedoogd wordt.

Ik zou alleen oppassen op een psychiatrische afdeling voor zedendelicten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is per land verschillend. Ik zou het b.v. niet in Iran doen.
In NL zijn er geen wetten en regels voor gemaakt. Normen en waarden, daar draait het hier om. Je voely het vaak zelf wel aan. Als je twijfelt trek je je gewoon even in een hoekje terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!
Eigenlijk zouden ze plaatsen moeten voorzien waar je rustig de borst kunt geven.
Volgens mij mag dat wel overal borstvoeding geven...