Een kind in een fietszitje zit altijd tegen een rug aan te kijken. Waarom staat het zitje nooit andersom?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dit komt over het algemeen door de constructie, waardoor het maar op een manier kan worden gemonteerd. Ouders hebben het liefst hun kind in deze richting, zodat ze het makkelijker kunnen verstaan als het iets zegt.
Maar er zijn ook fietszitjes die in beide richtingen geplaatst kunnen worden, zie de twee links (1e link onderste foto links).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is veel enger en minder veilig voor een kind, dan rijdt hij namelijk achterstevoren. Ga zelf maar eens achterstevoren op een fiets zitten....dat voelt niet fijn, zeker niet in de bochten of als iemand remt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik zat als kind altijd achterstevoren in het fiets zitje, vond ik hartstikke leuk en achterstevoren op de fiets zelf zitten is echt iets heel anders!
veligheid en gevoel van geborgenheid , het aanleunen tegen een groet beschermende rug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom wel??? wanneer het kind tegen de rug van zijn vader/moeder aankijkt, ziet het in elk geval waar zijn vader of moeder is en voelt het zich geborgen. ik heb wel eens gelezen dat een buggy voor kinderen een vreselijke ervaring is. ze kunnen wel 'leuk' vooruit kijken maar zien niet waar hun vader of moeder is. heel angstig schijnt dat te zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het achteruit rijden is volstrekt tegenstrijdig tegen de werking van de evenwichtsorganen...

Los hiervan wilt een ouder dat als er onverhoopt iets mocht gebeuren dat zij dan de klap op vang(en)t voor het kind. En dit is een volstrekt natuurlijke gedachte van een ouder...

Het schijnt zelfs zo complex te zijn dat een ouder het zichzelf nooit zou kunnen vergeven als een kind iets overkomt door fout handelen van de ouder zelf...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat ie er dan af valt (da's toch logisch), wat je als kind wel kan doen, en wet ik altijd deed, is achterstevoren zitten. dan zit je veilig met je buik tegen het steuntje en heb je een leuk uitzicht.