het is meer een teken hoe jij het kan zien.
er is ook een reclame van, wanneer je positief in het leven staat ( optimist) zeg je vaak dat het glas half vol is.
sta je meer negatief in het leven ( pesimist) dan is het glas misschien wel half leeg.

bij een half vol glas ben je misschien blij van, ja maar er zit nog een helft in!
maar je kan het ook zien, de helft is al op.

het is dus gewoon, hoe zie jij het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat het glas half leeg is.
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als halfvol hetzelfde is als halfleeg dan is vol dus hetzelfde als leeg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, maar HALFvol is WEL hetzelfde als HALFleeg :)
Een tuinstoel en een tuinman zijn ook niet hetzelfde alleen omdat beide met tuin beginnen.....
Dat je alles positief bekijkt, je bent optimistisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat men optimistisch is. Het glas is half leeg roepen pessimisten. het gaat erom dat beide hetzelfde is, maar de manier waarop je ertegenaan kijkt bepaald of je optimistisch dan wel pessimistisch bent ingesteld.
13 jaar geleden
Dat 't einde nog lang niet in zicht is. Er valt nog volop te genieten.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zien datzelfde glas als halfleeg. Zij zijn pessimistisch ingesteld,terwijl de meer positievere mens dat glas juist al halfvol ziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je het ook van de positieve kant kan bekijken. Je kan je concentreren op wat er uit het glas is, maar beter is om te kijken wat je nog wel hebt en daar blij mee te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze uitdrukking geeft aan of je pessimistisch bent en het glas als half leegt ziet, of dat je optimistisch bent en ziet dat het glas nog half vol is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De situaties en huidige omstandigheden hoe moeilijk ze ook zijn, maar dan tog optimistisch blijven. ofzo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een uitspraak die aangeeft hoe je naar dingen kijkt in het leven.

Het glas is halfvol: je kijkt naar wat je nog hebt / de mogelijkheden / optimistich

Het glas is half leeg: je kijkt naar wat je kwijt bent / de onmogelijkheden / pessimistisch

Waar alles om draait in het leven is hoe je het bekijkt.
Hoe voel jij je als je denkt wat je allemaal WEL kunt.
Hoe voel jij je als je denkt wat je allemaal NIET kunt en kwijt bent.

Dan maar liever de optimist die meer mogelijkheden ziet dan er misschien zijn dan de pessimist die alleen denkt in wat er allemaal niet meer kan.