Waarom kan je geen papier geld invoeren bij de automaat in trein stations?

Zou toch handig zijn, wat kost nou zo'n apparaatje. In HC heeft elke gokkast dat. Overheid kan dat toch ook doen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

de kans dat ze dat ding dan willen kraken is des te groter, bovendien wordt alles toch meer met pin gedaan, dus het verdiend zich waarschijnlijk niet snel terug.
ook daarbij denkend aan de ov-chipkaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heb je er al aan gedacht dat die kastjes ook weer leeggehaald moeten worden?! Er zijn duizenden en nog eens duizenden van die automaten in alle uithoeken van het land. Die apparaatjes kosten niet zo veel, maar de geldophalers des te meer. Plus die kunnen weer beroofd worden: ze moeten dan met een tas vol geld (waarvan iedereen weet dat er geld in zit want het kwam zojuist uit de machine) over alle stations en perrons heen en daar staan niet alleen vriendelijke mensen. Elektronische betalingen zijn dus veel veiliger, sneller, makkelijker en vooral veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onbemande automaten met een hoop geld erin, kortom een ideaal doelwit voor de boefjes. Nu er alleen klein geld in mag doen ze niet eens de moeite ervoor.
Ze weten al sinds 2000 dat er een ov-chipkaart ging komen.

Ze hebben er dus bewust voor gekozen om dit type machine te maken dus zonder dat er briefgeld in kan aangezien straks iedereen een kaart heeft en zelf moet zorgen dat daar voldoende geld op staat.

De machines vol met briefgeld zouden ook een ideaal doelwit worden voor boefjes. Nu doen ze de moeite niet omdat er alleen kleingeld in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de NS over zijn klanten en de overheid over iedereen zoveel mogelijk gegevens wil en daar komen ze eenvoudig aan door de ov-chipkaart te verplichten. Dat boefjes die al lang gekraakt hebben is van geen belang. Evenmin is het belangrijk dat het ding niet goed werkt waardoor er flink aan verdiend wordt door de NS (boefjes he) vanwege verkeerde afschrijvingen, niet kunnen uitchecken en noem maar op.