houten constructie onder hoogspanningskabels

Ik zie steeds meer houten constructies (2 balken met daartussen een derde balk horizontaal bevestigd) die geplaatst zijn onder hoogspanningskabels en dan alleen op plekken waar die kabels over de weg gaan.

Weet iemand waarvoor dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

bij werkzaamheden zoaks isolatoren vervangen of nieuwe kabels worden deze constructie's geplaatst voor de veiligheid tegen doorhangen.
momenteel zie je ze oa veel bij de ijsselcentrale bij zwolle om het spanningsnet gereed te maken voor de toekomst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zijn constructies om de kabels op te vangen bij onverhoopte kabelbreuk. Die dingen wil je niet op de snelweg hebben...
escape