Kan je aan de hand van een kenteken en beschrijving van de auto iemand aangeven voor asociaal en gevaarlijk rijgedrag?

Mijn vriendin en ik zaten waren onderweg naar familie met kerst. Achter ons zat een taxibusje dat ontzettend bumperkleefde, en begon te toeteren omdat deze erlangs wilde. Wij reden de maximale snelheid op een eenbaansweg, dus toeteren had totaal geen zin. Daarna haalde dit taxibusje in en sneed ons zo dat mijn vriendin aardig in de remmen moest.

Ik heb geen video of fotomatriaal, maar ik weet dat het busje van 'taxi 16000' was, en ik heb het kenteken. Kan ik nu naar de politie om dit aan te geven? En wordt er dan ook wat mee gedaan? Deze piraat moet echt van de weg gehaald worden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
25.5K

Het beste antwoord

Van zulk feit kan en moet altijd melding/aangifte gedaan worden bij de politie. Jullie waren met z'n 2en maar aangezien jullie bij elkaar horen wordt dat iets zwakker. Als je een andere getuige(een bestuurder die dat gezien zou kunnen hebben, noteer van hem ook het kenteken de politie kan hem dan ook benaderen.
De bestuurder van die taxi kan achterhaald worden bij de werkgever, - misschien zaten er passagiers in de taxi, zal niet de eerste keer zijn dat die tegen de chauffeur getuigen.
Je kan het beste voor de volgende keer met je mobiel een filmpje maken van het bumperkleven en misschien ook van het snijden.

In tegenstelling van wat in andere commentaren staan. Je hebt het recht ten alle tijden aangifte cq melding te maken van aso-gedrag.
De politie doet er zeker iets mee als, afhankelijk van de bewijzen/aanwijzingen kan de politie op z'n minst de werkgever bellen en over het gedrag van de bestuurder hebben of de bestuurder op het buro uitnodigen?langs gaan.
Wij zijn allemaal "opsporingsambtenaren", maar het is een feit dat als een opsporingsambtenaar (opgeleid en beedigd) zulk gedrag constateerd er geen getuigen nodig zijn.
Jammer genoeg en dat is te begrijpen, een burger wel.
Niet vergeten dat aso-verkeersgedrag ook een speerpunt voor de politie is.

Dit is het enigste goede antwoord. Waarom. Omdat het mijn beroep is geweest.
Dus in het vervolg altijd van zulk rijgedrag aangifte doen. Het liefs met zoveel mogelijk diverse getuigen/aanwijzingen.
In de handel is er een apparaat te koop gemaakt vanaf je dasbord opnamen te maken. Helaas kost dat ding tegen de 200 euro dacht ik. In de naam van dat apparaat staat het woord EYE te vinden in een onlinewinkel.
Succes verder.Denk aan je mobiel waarmee je ook opnamen kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dit is het "enigste" goede antwoord?
Dan kan de vraag wel gesloten worden. Nog even dit: je 'moet' niet aangifte doen. Mensen kunnen ook niet verplicht worden te getuigen.
En nogmaals: een film of foto van een voertuig en/of kenteken bewijst niets! De auto is niet 'schuldig', maar de bestuurder daarvan. En wie zat er achter het stuur? Dat kun je niet van een voertuig aflezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies Toet, ik denk dat het in het geheel niet zo makkelijk is zoals hier wordt aangegeven. Aangifte doen is prima, maar of er altijd wat mee gebeurt, daar twijfel ik sterk aan. Als er meer meldingen komen, dan waarschijnlijk wel, want dan sluit het net om de aso bestuurder zich. Maar dan nog moet je bewijzen wie de bestuurder op die momenten was. En wat is asociaal, dat is nogal subjectief. Iemand heeft het gevoel dat iemand hem of haar snijdt, maar is dat ook zo. Net zo met kleven. M.a.w. het moet bewezen worden dat het niet correct was. Een getuige kan alleen zeggen wat hij/zij heeft gezien. Het bedrijf opsporen waarvoor de chauffeur rijdt en daar een klacht indienen, is vaak veel directer dan via de politie. Je krijgt over het algemeen bericht terug en weet bijna zeker dat er iets mee gebeurd. Melden bij de politie zou ik toch nog wel doen, met de reden als hierboven vermeldt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, Biertje, melden kan nooit kwaad en als er een bedrijfsnaam opstaat, zou ik ook contact opnemen met dat bedrijf. Maar wat de Wet betreft, schiet je d'r niet veel mee op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TOET:
Dat klopt. Met het antwoord is niks mis mee. Kunnen wel meer antwoorden komen, maar de strekking zoals ik gegeven heb is prima.Niks moet, maar als je klachten hebt MOET je niet zeuren maar aanigten doen, zo bedoel ik dat. De auto wordt bestuurd door iemand en deze is te achterhalen bij zijn werkgever en zo niet moet hij maar aantonen wie er gereden heeft. Zoniet kan de tennaamgestelde de eventuele boete krijgen en zal deze in princiepe moieten betalen. Een film of getuigenverklaringen kunnen de toedracht verduidelijken. Toet toet toet.Neem van mij aan dat dit juist is, praat dan anders met een politieagent(e).
BIERTJE:
Weet wat je zegt. Een gedeelte klopt. Maar als je geen aangifte doet, hoe wil je dan dat zo iemand met zijn gedrag stopt. Wat de melding betreft bij de werkgever.Prima. Maar doet de werkgever er altijd iets mee. ja je krijgt bericht en vind dat prima, maar als je bericht krijgt van de politie dat ze er gezien verkalringe niks aan KUNNEN doen, zijn de rapen gaar. Waar blijft de objectieviteit. De chauffeur kan het ook ontkennen bij zijn werkgever, en dan ............... niets dus. Wie denk je dat meer indruk maakt als de werkgever gebeld wordt, de Politie of Jij. En het gaat erom dat de chauffeur met zijn gedrag stopt en niet direct om de boete. Als dit geen ASO gedrag voor jou is dan weet ik het niet meer. TOET:
de tweede reactie is PRIMA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sectiestiekem: ik begrijp je punt, echter ik vrees dat veel mensen denken dat er toch niets mee gebeurt. Dat kan een misverstand zijn. Als jij uit je beroepservaring zegt, dat dat wel gebeurd, dat klinkt dat zeker positief. Ik hoop met jou dat er iets tegen gedaan wordt. Vwb het zelf melden bij de werkgever: je weet niet zeker of het helpt, maar je hebt het gemeld en je hebt direct contact. Dat is vaak voor jezelf fijn, aangezien je dan je verhaal kwijt kunt. Bij de politie ben je de zoveelste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BIERTJE:
Doordat de mensen denken dat er niets aangedaan wordt, komen ze er ook nooit achter dat er wel iets aangedaan wordt. Geen melding of aangifte ook geen terugkoppeling waar je recht op hebt.
.
Er zijn altijd collegea die er zich makkelijk vanaf doen. Te veel werk - wat klets die burger nu - heeft nog genoeg te doen of vind het onderwerp niet interessant. Dat heb je in alle beroepen. Ik heb er vaak iets aan gedaan, al was het alleen een gesprek met de chauffeur of met zijn werkgever. Van wie denk je dat je eerder iets zullen aannemen: van de Politie of van een Burger.Je raad het al van de Politie. Door het aso-gedrag van die chauffeur(zal wel niet de eerste keer zijn) ben je misschien als burger-gedupeerde bij de werkgever ook de zoveelste in de rij. Em om een gevoel te krijgen dat je je ei kwijt bent, zeg ik "Gewoon Doen".Luister maar naar Frans Bauer.
groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Sectiestiekem: ik ben ook voorstander van een melding doen, zeker omdat je met meer meldingen sterker staat (zie mijn eerdere reacties). Ik zal als ik er nog eens mee geconfronteerd wordt, zeker een melding doen. Ben zeer benieuwd hoe er op gereageerd wordt. Dank voor je reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt GEEN boete gegeven op basis van getuigen verklaringen.
et zijn 2'en is slechts 1 getuige en dan nog een nauwelijks tellende getuige want meerijder.
Zie verder mijn antwoord over wat wel werkt....meerderen die onafhankelijk en het liefst op verschillende tijdstippen klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
REINIER:Er word geen boete uitgeschrven voor de politieman maar het Openbaar Ministerie kan op basis van een proces-verbaal een transactie opleggen. Met de rest van je comentaar kan ik niks.Dat heb ik allemaal al benatwoord. Beter lezen helpt wel.De laatste volzin heeft geen meerwaarde. Wij hebben het over 1 feit. Meerdere meldingen wanneer dan ook, kunnen 1 losse melding goe3d ondersteunen.
Leuk icoontje.Meer iets voor het openbaar ministerie. Neem van mij aan dat ik gelijk heb. Heb 33 jaar politieervaring. Simpel-Logisch denken en verplaatsen in de situatie.

Andere antwoorden (10)

Zonder getuigen (fysieke danwel mentale) wordt 't niks... Helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je de volgende keer misschien kan doen is direct de politie bellen (en dan natuurlijk niet 112 maar dat "niet spoed, wel Politie"-nummer), en dan vertellen waar je rijdt en wat het nr.bord is, wellicht is er een auto in de buurt die m even kan aanhouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zulk gevaarlijk gedrag is als de vraagsteller zegt, waarom zou het dan geen spoed zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dit geen levensbedreigende situatie is en ik denk dat de alarmcentrale not amused is als er veel mensen hierover gaan bellen. Lijnen raken dan bezet voor mensen die échte hulp nodig hebben, daarom dus...
Cryofiel
14 jaar geleden
Dat nummer is 0900-8844 (0900-TUIG als je met letters werkt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus gevaarlijk verkeersgedrag is niet levensbedreigend? Ja ik weet niet wat precies de regels zijn, misschien een idee voor een vraag hier op de site. Een agent heeft mij ooit gevraagd om bij een inbraak in het vervolg (was al 3 keer gebeurd) toch maar 112 te bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk: gevaarlijk weggedrag kan levensbedreigend zijn, maar je weet niet wat er gebeurd als jij de auto niet meer ziet. Een inbreker met een mes in jouw huis, is levensbedreigend. Je moet dus alleen 112 bellen als het op dat moment levensbedreigend is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ marriedgirl: Geen levensbedreigende situatie zeg je! Ik hoop voor je dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt als je je in zo´n situatie bevindt zoals de vraagsteller!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt marriedgirl, als iedereen hiervoor 112 zou bellen, dan waren de lijnen continue bezet. Niet om hetgeen wat gebeurd is te bagatelliseren, maar gevaarlijke weggedrag kom je elke dag overal tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De agent bedoelde als ik wederom thuis zou komen om dan tot de ontdekking te komen dat er ingebroken was, dan moest ik 112 bellen. De inbreker kon dus evengoed al gevlogen zijn. Maar daarom zeg ik ook, het is misschien een goed idee voor een aparte vraag. Ik ben namelijk wel benieuwd of het ergens wat duidelijker wordt uitgelegd wat een goede reden is om 112 te bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk: be my guest :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, wat een reacties! Over een levensbedreigende situatie of niet: zoals de vraagsteller het schrijft, vind ik dit geen levensgevaarlijke situatie! Ik weet niet hoe vaak jullie gemiddeld op de weg zitten, maar bumperkleven gebeurt toch vaker?? Net als afsnijden? Ik laat me niet intimideren door een of andere gek die geen fatsoen heeft... Zolang hij geen ongeluk veroorzaakt is het in mijn ogen niet levensbedreigend. Hierbij een linkje naar wat wel of niet spoed is: http://www.112.nl/onderwerpen/spoedeisende
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@marriedgirl: ik hoor het al, jij zit ook vaker op de weg. Echt waar, dit soort dingen zoals bumperkleven gebeuren vrijwel dagelijks op de rit van 100 km die ik maak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk lijstje marriedgirl, bespaart me weer een vraag. Grappig is wel dat er dit op staat: U bemerkt bij thuiskomst dat er in uw huis is ingebroken, de dader(s) is/zijn verdwenen. Omdat de daders niet meer aanwezig zijn is er geen reden voor spoed. Om aangifte te doen belt u de politie op 0900-8844. Die agent die hier was heeft mij dus gevraagd om in die situatie wel 112 te bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje, helaas zit ik niet vaak op de weg (maar het klonk wel stoer, hahahaha)... Nee, manlief wel, komt vaak thuis met dit soort verhalen en vader is vrachtwagenchauffeur... Vind het gewoon een beetje onzin om dit levenbedreigend te noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@marriedgirl: OK, op die manier, je hoort DE verhalen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@MLodewijk, ik zag het ook, misschien omdat het bij jou vaker is gebeurd?
@Biertje, idd, hahaha, zou niet goed zijn als ik elke dag 100km moest maken... heul veul ongelukjes, hahaha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet ik niet, zou best kunnen Marriedgirl dat het daaraan lag. Ik wilde ook niet deze hele discussie ontketenen, ik was gewoon zijdelijngs benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
0900 nummer kost me geld ik bel altijd 112 en laat me door verbinden naar politie zonder zwaailicht..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rick: dat lijkt me zeker niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad niet de bedoeling Rick en dat is nog zacht uitgedrukt, daar kun je problemen mee krijgen op een zeker moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk niet neen... Moeten ze van dat 0900 nummer maar een 0800 nummer maken ik ben niet van plan te betalen en als ze er wat van zeggen bel ik de volgende keer gewoon niet meer. Maar ik heb nooit commentaar van de politie gehad.. Ze waren altijd blij dat ik belde. Of ze wisten welk nummer ik heb gebeld weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rick: 112 is bedoeld voor spoedeisende hulp en niet voor dit soort acties. Dat begrijp je gelukkig zelf ook, dus doe er dan iets aan zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
0900-8844 is het lokale tarief (plus de eventuele kosten voor mobiel) 112 zijn ook normale gesprekskosten, dat is dus een slecht argument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
112 is het gratis, landelijke alarmnummer voor politie, brandweer en ambulance. Is dus wel gratis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rick: gratis of niet, zoals jij het nu doet, is het gewoon misbruik maken van het 112 nummer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb inmiddels je standpunt begrepen ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit het wikipediaartikel alarmnummer haal ik: Het bellen van 112 kost het voor die telefonieaanbieder gebruikelijke gesprekstarief. en dat heb ik elders ook gelezen, maar net wat Biertje zegt, dit is misbruik. Een ander citaat uit het wikipediaartikel: Zowel 112-centrales als de meldkamers beschikken over de mogelijkheid om de gebruikte telefoon te identificeren. Uit een onderzoek blijkt dat 77% van de binnenkomende gesprekken bij de alarmcentrales vals is. Soms wordt opzettelijk vals alarm gegeven, maar ook is er vaak sprake van zogenaamde broekzakbellers. 77%, daar maak jij dus deel van uit. Ik zou echt ophouden met die ongein als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Europese noodnummer 112 is in 1991 ingevoerd om, naast de nationale noodnummers, één gemeenschappelijk noodnummer voor alle EU-lidstaten aan te bieden om de hulpdiensten toegankelijker te maken, met name voor reizigers. Sinds 1998 moeten de lidstaten op grond van EU-regels ervoor zorgen dat alle vaste en mobiele telefoongebruikers het 112-nummer gratis kunnen bellen. Ik mag dus hopen dat Nederland zich daar aan houd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed, Wikipedia zal wel op verouderde informatie berusten, dat komt voor. Echter jij vind het normaal om lokale tarief van 0900-8844 als aanleiding te gebruiken om een misdrijf te plegen? Het onnodig bellen van 112 is namelijk een misdrijf.
Als je weet van welk taxi bedrijf het busje is, kun je toch contact opnemen met het bedrijf? Je hebt een kenteken en datum/tijd, dus het is voor hen niet zo moeilijk om deze chauffeur aan te spreken op zijn gedrag. Ik zou i.i.g. een poging wagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ Tenzij 't natuurlijk eigen baas was.
Maar wellicht heeft de politie ook dan nog wel tips, al zullen ze niet veel kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, dat heb ik ook eens gedaan. Kreeg toen een net mailtje van het desbetreffende bedrijf terug dat de chauffeur er op aan zouden worden gesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ook mijn oplossing zijn. +1
Volgens mij kan jedaarmee wel iemand aangeven.

Mijn vader kreeg een tijd geleden een bericht dat hij heel hard over een oversteekstuk bij een basisschool in België had gereden. De oversteekhulp had het kenteken aan de politie gemeld en daar kreeg mijn vader een brief van. Maar hij was het niet, uiteindelijk heeft hij dit ook kunnen aantonen doordat hij ziek was (ontstoken voeten ofzo had) en dus niet zou kunnen hebben auto gereden. Het was nog een heel gedoe om het voor elkaar te krijgen!

Dus zulke klachten worden wel zeker serieus genomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, gelukkig kan dat niet. Het zou te gek zijn als dat wel zo werkte. Het kenteken en beschrijving van de auto zegt totaal niets over de bestuurder van het voertuig. Iedereen kan achter het stuur hebben gezeten. Dat hoeft niet per se de eigenaar te zijn. Alleen een bevoegd opsporingsambtenaar kan daar tegen optreden en dan moet hij het zelf hebben geconstateerd. Aangifte heeft alleen zin als er een strafbaar feit is gepleegd en er getuigen zijn die de 'dader' daadwerkelijk hebben gezien.
Films en foto's van auto's zeggen niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand zeer asociaal rijdt, is de kans op getuigen zeer groot. Dus altijd melden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is bepaald rijgedrag niet gewoon strafbaar dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk: jawel, maar dan moet je op heterdaad betrapt worden, zeg maar een Wegmisbruikers geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er geen hechtenis voor is toegestaan of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A-sociaal rijgedrag is op zich niet strafbaar en het begrip 'gevaarlijk rijgedrag' is zeer rekbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik met je eens Toet. Maar waarom heterdaad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk: omdat je het dan meteen kan bestraffen. Is het niet op heterdaad, wordt het allemaal al veel ingewikkelder (zijn/haar woord tegen het jouwe).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een opsporingsambtenaar kan niet zomaar klakkeloos van iedereen aannemen dat iemand een overtreding of strafbaar feit heeft gepleegd. Hij zal dit óf zelf geconstateerd moeten hebben óf door getuigenverklaringen. Als het echt zo simpel was om iemand aan te geven, zou je je buurman waar je een hekel aan hebt, makkelijk een loer kunnen draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toet: klopt, en dat is maar goed ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees mijn commentaar maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Och, dat kan best... hier (+49) tenminste wel.
Ha, die Kingofthemall;

Ik begrijp je frustratie maar ik ben het met Toet eens; het kan niet op die manier en dat is maar goed ook. Aangeven op zich is nog geen probleem en bij herhaling zullen de pliesies uiteindelijk gerust wel eens contact zoeken met die figuur. Maar het is in de wet zo geregeld dat in principe niemand enkel op grond van indirect bewijs (en getuigenverklaringen zijn dat nu eenmaal) veroordeeld mag worden. Dat is maar goed ook, want ten eerste bepaalt de wet en niet de burger wat kan en mag, ten tweede zijn getuigenverklaringen bewezen onbetrouwbaar en bovendien wordt ermee voorkomen dat groepen mensen zo een hetze tegen een ander kunnen uitlokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
melden kan altijd, vaak zal er ook iets met die melding gebeuren vanuit de politie

Voordeel van het melden is dat eea zal worden genoteerd/in computer wordt gezet zodat bij meerdere meldingen er extra aandacht voor zo'n aso komt.

Overigens als je een tel nr hebt van de veroorzaker werkt het vaak beter om de baas te bellen, deze is vaak niet blij met de negatieve uitstraling voor zijn bedrijf.

Je kan ook de onderstaande link gebruiken, de makers zeggen de info door te spelen aan de politie.

Ik zou er niet direct vanuit gaan dat men een boete gaat opleggen, dit zou kunnen maar slechts in bijzondere gevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is ongeveer een half jaar geleden een aflevering geweest van wegmisbruikers waar naar aanleiding van een klacht de politie om bepaalde auto heeft opgewacht. Dit ging wel over iemand die elke ochtend een vaste route reed en elke ochtend weer asociaal reed.

Dus ja, dat kun je zeker melden. Een echte aangifte zal het niet worden wegens hierboven beschreven redenen.

Wel kun je het taxibedrijf nog bellen en het daar doorgeven. Deze chauffeur beinvloed het beeld wat jij hebt van taxi 16000 en erger nog je zet het op internet. Dit is zeker iets waartegen ze willen optreden. Dus doe dat belletje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die aflevering kan ik me ook nog herinneren. Maar dat zijn natuurlijk wel de extremen die ze daar laten zien.
Aangeven is lastig, melden kan echter wel, geef daarbij aan dat meerdere mensen in je auto daar getuige van geweest zijn en noem hun namen en BSN.
Als meer mensen een melding doen over dezelfde auto/bestuurder, is dat aanleiding voor justitie/politie om gericht te gaan onderzoeken.
Zulke gasten moeten hun rijbewijs acuut inleveren.
Persoon in kwestie kan ook best een slok op hebben, gezien het afwijkend gedrag.
Niet melden is onverstandig, wellicht zijn er al meerder meldingen over deze persoomn op deze datum geweest.
Vandaar dat je melding ook nog wel eens de druppel kan zijn die de emmer doet overlopen.
Bovendien heb je dan gedaan wat je kon om een gevaar op de weg aan te duiden.
Dat geeft je waarschijnlijk rust en kun je je verbolgenheid loslaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 je kan een melding geven bij de politie. als over dezelfde wagen meerderen onafhankelijk van elkaar klagen gaan ze mogelijk eens een onopvallende volg auto inzetten

2. Weet je ZEKER dat je de maximum toegestane snelheid reed? De meeste snelheidsmeters wijken behoorlijk af en als je 50 op de jemeter rijdt is de werkelijke snelheid ergens tussen de 40 en 48 km/h.
Oftewel : is je snelheidsmeter ooit geijkt of heb je dat zelf gedaan mbv een stopwatch en de km paaltjes langs de weg?
(100 km/h - 36 seconden over 1 km, 120 = 30 secondden over 1 km 45 seconden is 80 km/h)

Ik rij pas 120 als mijn meter op 131 staat bv. of 80 als de meter op 89 staat.

Want onnodig te langzaam rijden is OOK een verkeersovertreding (artikel 5, onnodig hinderen). Denk eraan dat die taxi iemand, bv een hoogzwangere vrouw, met spoed naar een ziekenhuis zou kunnen brengen. Niet elke zieke gaat per ambulance, Als iemand zo aangeeft erlangs te willen GEEF dan de ruimte dat ie er langs kan!