Waarom zeggen mensen het gaat 'lekker' als je vraagt hoe het gaat?

Lekker is als je lekker eet of drinkt en heerlijk lekker slapen. Kan de link niet leggen met lekker als het gewoon goed gaat. Tenzij je letterlijk bedoelt ik heb lekker geslapen en lekker ontbeten dus het gaat lekker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

het betekent: het gaat goed, met een element van genieten. Het gaat prettig goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het gaat lekker betekend voor mij, de dingen gaan momenteel voorspoedig in het leven. Bijvoorbeeld. Het is lekker weer, ik heb nieuwe schoenen, heb een toets gehaald op school dus het gaat lekker in me leven want zoals het gaat geeft het gevoel van genieten, net zoals je dat van lekker eten kan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker is het nieuwe goed. Taal kent ook evolutie en in dit geval wordt lekker als positieve beleving gebruikt, ipv een smaak sensatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zegt t gaat lekker bedoel je er mee t loopt op rolletjes
lekker is niet alleen wat je eet maar ook een gevoelsuitdrukking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker betekend hier dat het leven soepeltjes gaat. Het gaat lekker 'vlot'.