Wie bepaald welke vervangende hulpverlener je krijgt als jouw vaste lange tijd verlof heeft?

Als jouw vaste coach die je al jaren hebt (een speciaal en extra opgeleide voor specifieke mentale, financiële problemen en angsten) lange tijd op verlof is krijg je een vervangende van maatschappelijk werk toegewezen. Op zich heel fijn natuurlijk!
Wie bepaald welke je als vervanger krijgt?
Word er goed gekeken naar wie qua opleiding/werkwijze//karakter het meest aansluit bij de (intensieve) begeleiding van de cliënt?
Kiest de vastte coach zelf wie die vervanger wordt?
Of is het maar net wie nog een “gaatje” heeft” en krijgt die de cliënt eigenlijk in de schoot geworpen?

Ik weet dat er een overdracht plaats vindt tussen de vaste en de nieuwe hulpverlener. Dat kan ik online zien in mijn account en is mij door vaste verteld.

Het verlof is een bijna een half jaar, 5 á 6 maanden. Dus het is niet voor “eventjes” maar een langere periode. In een zeer zware periode voor de betreffende. cliënt.

Hoe wordt de vervanger bepaald?

1.1K
tinus1969
2 jaar geleden
Ik denk dat je eigen coach dit veel beter weet dan ‘wij van Goeievraag’.
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Ja dag ssnap ik maar zoals je kan kezen in mijn vraag is die er de komende maanden niet.
En het die invaller vragen? Mmm, dir is zo gesloten en zegt geen woord meer dan strikt nodig is. Ik wil het serieus graag weten hoe dat gaat. Want voor de client is de wisseling heel stressvol en de invaller moet ook extra doen en inlezen etc. Hoe gaat zo iets dan?
Hoe en door wie wordt dat bepaald?
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Kezen=lezen
tinus1969
2 jaar geleden
1. Ik denk niet dat wij op goeievraag het antwoord weten - we weten hier ook niets van de instellng/werkgever waar je coach voor werkt.
2. Ik mag toch hopen dat je vaste coach niet halsoverkop met verlof is gegaan? En dat je de kans hebt of had om dit te vragen?
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Hals over kop niet. De overdracht hebben zij samen en kort gedaan. Kennismaking nieuwe was via video door corona.
Maar jullie kunnen dus niet antwoorden? Dan verwijder ik de vraag.
Terpstraatje70
2 jaar geleden
@Tinus
Zie vorige reactie van mij. Het is allemaal via de gemeente/maatschappelijk werk en die huren 1 of enkele van die die specialisten in .
Nee er is mij niets gevraagd ik werd zo voorgesteld. Achteraf vroegen ze heb je klik maar dat weet je niet na 10 minuten. De week er op was vaste al weg.
tinus1969
2 jaar geleden
Laat de graag nog ff staan - en geef anderen de kans om verder te denken.
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Doe ik. Ben niet vaak online hoor

Antwoorden (1)

Normaal gesproken bepaalde de leidinggevende wie de vervanger wordt wanneer een werknemer met verlof gaat. Dat de betreffende werknemer een verzorgende is maakt geen verschil in de verantwoordelijkheid.
De leidinggevende kijkt in zijn team wie qua kennis en vermogen en tijd het beste bij de cliënt past. Indien nodig kan hij daarvoor informatie inwinnen bij de betreffende cliënt of bij de collega's van de gene die met verlof gaat.

Mocht je erg graag zelf inspraak willen hebben, dan zou je eventueel zelf met dat verzoek contact op kunnen nemen met de leidinggevende. Indien mogelijk zou ik dat verzoek via je huidige verzorgende doen. Dat is de meest sjieke weg.