Nee, nog steeds niet.
Veel Amerikanen hebben zelfs nog nooit van het bloedbad van Mystic River, Gnadenhütten, van Sacramento River tot Bear River, Sand Creek, Camp Grant en Wounded Knee gehoord.
In 2010 werd wel een excuus gemaakt in de Defense Appropriations Act of 2010 (H.R. 3326) op bladzijde 45:
“De Verenigde Staten biedt namens het volk van de Verenigde Staten excuses aan alle inheemse volkeren voor de vele gevallen van geweld, mishandeling en verwaarlozing die door burgers van de Verenigde Staten zijn toegebracht aan inheemse volkeren.”
Eraan toevoegend dat het gepleegd is “om op weg te gaan naar een betere toekomst waar alle mensen van dit land verzoend leven als broeders en zusters, en dit land harmonieus samen beheren en beschermen.”.
In 2019 waarschuwde de Turkse president Erdogan dat wetgevers in zijn land de dood van inheemse Amerikanen als genocide zouden kunnen erkennen nadat het Congres had gestemd om de Armeense genocide te erkennen en te veroordelen.
SimonV