Waarom trekt men -10 jarige meisjes borstbedekkende zwemkleding aan?

Zels vanaf een jaar oud zie ik meisjes in bikini, of in badpak.

2.6K
Pieterke
2 jaar geleden
Omdat de moeder dat leuk vindt.
Pieterke
2 jaar geleden
En omdat zoals Amadea zegt bepaalde personen niet in de verleiding te brengen.
Castle
2 jaar geleden
Ik denk dat het ook een deel is omdat de kinderen dit ook hun moeder zien doen. Ze willen dit imiteren. Beetje hetzelfde als erg jonge meisjes make-up willen. Daarnaast ook omdat de moeder dit vind. Persoonlijk zou ik het raar vinden (meer ligt misschien aan mij) om ze alleen een zwembroekje aan te geven terwijl er ook een topje bij verkocht wordt. Het is geen aantoonbaar feit maar wat ik denk.
Thecis
2 jaar geleden
@Pieterke
Dat is een onzin argument. Dan moet je je kinderen uberhaupt niet laten zwemmen.
Rieneke1
2 jaar geleden
Ik denk omdat iedereen tegenwoordig makkelijk een foto kan nemen en op internet verspreiden. Mensen willen niet dat zo'n foto op een pedo-site opduikt.
Thecis
2 jaar geleden
@Rieneke1
Toen ik jonger was, werd dit ook al gedaan en was er nog geen sprake van social media of internet op grootschalig gebruik.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Nou ik heb een kleintje van 7 maanden. Daar ga ik binnenkort mee babyzwemmen. Ik kijk af en toe ook bij de badkleding, want ik moet nog wat kopen voor haar. Ik kijk zowel bij de broekjes als bij de badpakjes. Een bikini vind ik belachelijk, dat doe ik niet. Ik vind dat ik haar prima alleen een zwembroekje kan aandoen... En de eerste de beste goorling die in de verleiding komt...

Antwoorden (1)

Om bepaalde personen niet in verleiding te brengen is dat gewoon veel verstandiger. Er zijn zelfs meisjes die vanaf 10 jaar al borstontwikkeling krijgen, dus zo vreemd is het niet. Het is maatschappelijk gezien onbetamelijk om grotere kinderen van vrouwelijke kunnen half naakt te laten lopen!
. . .
kunnen = kunne
Toegevoegd op 02 juni 2021 14:57: tekst
Amadea
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Het gaat om kleine kinderen, zeer jong (vanaf 1 jaar). Daar is geen borstontwikkeling.
Daarbij het argument om geen personen in verleiding te brengen is wellicht voor sommigen een argument, maar veelal is het gewoon omdat het meisjes zijn (genderrollen). Dus dat jij deze mening hebt, is prima, maar verkondig het niet als een voldongen feit zonder een verwijzing waaruit dit blijkt voor het grote publiek ook te gelden.