Is een burgeroorlog in Nederland realistisch denkbaar binnen een bepaald termijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Binnen de termijn van de rest van de levensduur van Nederland is dat wel denkbaar, ja.
De kans dat het gebeurt binnen 10000 jaar schat ik op 3%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen de termijn, die wij nu kunnen overzien, lijkt me dat absoluut niet denkbaar. Wie zou er tegen wie moeten strijden?
Wij Nederlanders zijn tegenwoordig een erg vredelievend volkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk aan, hoe lang die bepaalde termijn is, maar zoals de situatie nu is, geloof ik er niet in.
13 jaar geleden
Normaal gesproken is de kans heel klein .
Maar als de druk op moslims nog veel groter wordt dan wordt de kans op aanslagen wel veel groter .
Maar dan is de kans op een burgeroorlog nog heel klein .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk is het niet realistisch en denkbaar dat er binnen een bepaalde termijn een burgeroorlog zal gaan plaatsvinden in Nederland. Voor een beetje oorlog heb je een redelijk grote groep zwaar bewapende mensen nodig, met het nodige zware materiaal. Tanks en als het kan ook wat vliegend spul. Het zouden dan twee legeronderdelen kunnen zijn die tegen elkaar gaan strijden. Of een politiemacht tegenover het leger. Maar, Nederland is NAVO lid en er is een hele grote kans dat onze buurlanden ingrijpen en een vredesmacht zullen sturen.( Ik zie hier een scenario voor een film in ‘t verschiet.)Nederland zal dan verdeeld worden tussen Duitsland, Engeland en Frankrijk. En ja, België gaat ook mee met de verdeling. En ik denk dat onze Kroon Prins dit niet zal laten gebeuren….hij wacht al zo lang, dus regeren zal hij. Niks geen burgeroorlog en de kans op een nog kleiner landje om de baas te spelen. Dus , nee, ik denk dat er binnen nu en een eeuw of twee geen burgeroorlog zal komen in Nederland. Ik denk dat er binnen een eeuw helemaal geen Nederland zal zijn…..maar we spreken elkaar dan nog wel, OK?
Dus berg die oude legerhelm weer op en maak al die ingeblikt groente lekker op, er komt voorlopig geen oorlog.

Ga in vrede verder met het stellen van vragen.