Wat staat hier geschreven in dit handschrift uit 1944?

Het lukt me maar niet om erachter te komen wat er geschreven staat achter "naar:"
Dankzij deze site ben ik erachtergekomen dat mijn opa de gevangenis in moest voor AKD (arbeidscontrolledienst) in 1944 toen hij vrijgelaten werd staat er vertrokken naar.......
Ik kan het niet lezen, heb ook overal al op proberen te zoeken:
ARITELAF, AUTELAF, AUTELOF?? Echt geen idee hopelijk kan iemand me hierbij helpen, voor het zelfde geld is het een afkorting?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
Antoni
3 jaar geleden
De Zwarte Paardenstraat in Rotterdam, die kende ik nog niet! Zo leer je nog eens wat! Leuk!
SentWierda
3 jaar geleden
Vroeger was op deze plek een stalhouderij. Vandaar: Zwarte Paardenstraat.
Niet te verwarren met de Zwartehondstraat.
Bron: https://indebuurt.nl/rotterdam/genieten-van/zwartehondstraat-zwarte-paardenstraat~103215/

Antwoorden (1)

Volgens mij staat daar 'ontslag'. Bij verhuizing naar een andere gevangenis had hier wat anders gestaan.
SimonV
3 jaar geleden
anneliez
3 jaar geleden
denk ik ook