Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het is me opgevallen dat de Britse queen eigenlijk nooit zelf aanwezig is bij bijvoorbeeld bruiloften en begrafenissen van buitenlandse royals.Waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
648

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Misschien de leeftijd, ik geloof dat ze al 86 jaar is..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30 jaar geleden was ze ook bijna nooit bij deze gelegenheden.
Zij zo ongeveer de oudste van alle monarchen dus haar leeftijd zal inderdaad meespelen maar ik denk dat ze alleen gaat (of ging dus vanwege die leeftijd) als een zittende vorst komt te overlijden. Ze is wel bij de begrafenis van Koning Boudewijn van België geweest: "Zeer bijzonder was de aanwezigheid van regerend vorstin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk; om veiligheidsredenen betrad en verliet zij de kerk via een zijingang."

Als de vorst al afgetreden is gaat ze niet meer en stuurt ze iemand die lager is, een prins of prinses dus.

Bruiloften van zittende vorsten zullen een zeldzaamheid zijn, maar ook daar denk ik dat ze liever een kind of kleinkind stuurt. Het past gewoonweg niet. Beatrix gaat ook niet naar bruiloften van buitenlandse monarchen of het moet om petekinderen gaan ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat Beatrix naar al die bruiloften? Volgens mij stuurt ze dus bijna altijd haar zoon en zijn vrouw. Alleen bij Zweden was ze er volgens mij bij omdat dat dus een petekind was ofzo.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding