Wat vinden we van het feit dat Wilders door veel partijen al wordt uitgesloten als regeringspartner?

De verkiezingen zijn pas in 2011. Toch bleek vandaag 11 mei 2009 al dat veel partijen Geert Wilders uitsluiten als partner voor het vormen van de regering. Pvda, CU, SP, GL en D66. Wat vinden we hier nu van?
1. Is dit slim? welk doel wordt bereikt?
2. Is het niet te voorbarig? 2011 is nog een tijdje weg?
3. Welke invloed zal het hebben op de uitslag voor de Europese verkiezingen?
4. De jonge democraten vinden het on-democratisch, in hoeverre hebben ze daarin gelijk? (http://www.telegraaf.nl/binnenland/3783136/__Jong_D66__PVV_niet_uitsluiten__.html)

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat noemen ze dus in Nederland democratie!!!!! Dit zijn van die momenten dat ik stiekem hoopt dat ze dusdanig veel stemmen krijgen dat ze niet eens een coalitiepartner nodig hebben. Al is het alleen al om het arrogante gedrag de kop in te drukken. Ik zou normaal niet voor de PVV stemmen maar deze zelfingenomen houding brengt me toch aan het twijfelen. Dus 1 het is niet slim 2 het tegenovergestelde wordt bereikt 3 dat wachten we af 4 ze hebben gelijk

Formeel kan dat natuurlijk niet en hebben de jonge democraten volkomen gelijk dat het ondemocratisch is om partijen vooraf uit te sluiten. Echter in de praktijk zal geen partij het tijdens de onderhandelingen voor een nieuw kabinet het in zijn hoofd halen tijd te vverspillen aan onderhandelingen met de PVV want dat is bij voorbaat kansloos.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100