Omdat de sterkste een bevoorrechte positie innemen. Dat zit in de mens. Van oorsprong hoe sterker en beter de man als jager was, des te makkelijker kon hij zich voortplanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen hebben van nature behoefte aan erkenning; waardering.
Daarbij zit in de meeste mensen een soort competitiedrang. Kijk alleen al naar dit Goeie Vraag Gebeuren..
Je kunt punten en medailles winnen met je vragen en antwoorden. Dat is niet voor niets door de makers van de site bedacht. Het stimuleert mensen om mee te doen.
Het is trouwens ook mogelijk dat de behoefte ' beter te zijn' voortkomt uit een voorheen ontstaan minderwaardigheidscomplex. Bijvoorbeeld doordat iemand stottert, een dyslexie heeft, dik, krom of lelijk is, hetgeen hij/zij wil (over)compenseren door ergens anders beter dan anderen te zijn.
Maar sommigen willen alles. Mooi, rijk, knap, lief, gewaardeerd, populair en noem maar op zijn. En dat lijkt ze nog te lukken ook!
Jakkes..dat zijn gewoon griezels die aan de lopende band complexen bij anderen veroorzaken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De (meeste) mensen zijn behept met competitiedrang. Ze willen een door een ander neergezette prestatie altijd verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zit er nou eenmaal in, lastig om eruit te krijgen.