Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet ik betalen voor kernwapens?

Ik ben tegen kernwapens. Waarom ben ik dan verplicht er aan bij te dragen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mensen die op de begane grond wonen van een appartement,
waarom moeten die ook verplicht service kosten voor de lift betalen. Omdat dat de voorwaarde zijn van dat appartement,
net als dat we samen mee betalen aan kernwapens. Ik ben er ook niet voor, maar wat kun je er aan doen.
Ritsuka
5 jaar geleden
Kun je een onderbouwing geven voor je stelling?
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Je kunt dat deel van je belasting weigeren te betalen - dat werd "vroeger" wel door mensen gedaan, dat deel van de belasting betalen wat naar defensie ging, Het brengt je natuurlijk wél in de problemen, want je bent verplicht belasting te betalen.
Thecis
5 jaar geleden
Je betaalt nou eenmaal voor het geheel. Het totale pakket. En zoals @Jurpje al aan geeft, bij de verkiezingen heb je hier een stem in. Zou wat zijn als je dat kon weigeren. Ik heb dan zelf namelijk een heel aantal dingen waar ik het niet mee eens ben:
- kernwapens
- defensie
- bijstand (nou ja, in 70% van de gevallen denk ik echt wel dat mensen meer kunnen dan hun hand ophouden).
- Hetzelfde geldt ook voor veel Wajongers
- Ouderenzorg, ik heb geen ouders meer.
- immigratie (ook hier denk ik denk dat minstens 50% van de gevallen puur economische overwegingen hebben).
- Wegenbelasting (ik rij maar in ca 15% van het land). Ik moet wel heel eerlijk toe geven, dit gaat me een hoop geld besparen.
paulus811
5 jaar geleden
Ik ben tegen kindertoeslag, tegen huurtoeslag, tegen vertrekpremies! Waarom moet ik er dan verplicht aan bijdragen? En dat rijtje kan ik moeiteloos nog veel langer maken....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Iedere volwassen Nederlander mag bij de verkiezingen een volksvertegenwoordiger kiezen. Die volksvertegenwoordigers nemen beslissingen. Als de meerderheid van de volksvertegenwoordigers ergens vóór is, dan gebeurt het: de wet of de regelgeving wordt aangenomen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt. Je kunt het nooit met alles eens zijn. De ene is tegen defensie, een ander houdt niet van professioneel voetbal of is tegen het verstrekken van toeslagen aan mensen met een laag inkomen.
Toch gaat naar alle drie overheidsgeld. Wat je als Nederlander kunt doen is op iemand anders stemmen, of een eigen partij oprichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing